5 تصور اشتباه درباره فناوری

چهارشنبه ، 13 شهریور 1392 ، 11:55

مک ویروسی نمی شود. هرچه پیکسل دوربین بیشتر، قدرتش هم بیشتر. خالی کردن سطل زباله یعنی پاک شدن قطعی فایل. تصوراتی از این دست، ظاهرا درست هستند، اما واقعیت این است که همگی غلط اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در گزارش پیش رو درباره برخی تصورات غلطی که در ذهن ها درباره فناوری جا افتاده می پردازیم که شاید تصور شما هم باشند:

1. باتری حتما باید تا آخر خالی شود

برخلاف تصور عامه تلفن همراه یا لپ تاپ نیازی نیست که کاملا باتری اش خالی کند تا دوباره شارژش کنیم، نصفه نیمه هم اگر باشد می شود این کار را انجام داد.

البته برای برخی از باتری ها بهتر است که اجازه دهیم که باتری کاملا خالی شود، اما این مسئله برای بسیاری از آنها صدق نمی کند.

2. هر چه مگاپیکسل بیشتر، دوربین قدرتمندتر

دوربین های عکاسی سال به سال قدرت بیشتری می یابند و پیشرفته تر می شوند. در این میان شاخصه اصلی پیشرفت این دوربین ها عددی است که در برابر عبارت مگاپیکسل قرار می گیرد. اگرچه پیکسل بالاتر به معنای دوربین قوی تر است، اما آنهم شرایط و حد و حدودی دارد.

پس این تصور که بالا بودن مگاپیکسل ها بی بروبرگرد به معنای قدرت بالاتر دوربین است، تصور اشتباهی است.

3. خالی کردن سطل زباله کامپیوتر به معنای پاک شدن فایل هاست

خیلی ها فکر می کنند فرستادن یک فایل به سطل زباله و پاک کردن آن از این قسمت کل فایل را برای همیشه پاک می کند. این افراد اشتباه می کنند، چون تنها بخشی از فضای حافظه خالی می شود و اطلاعات قابل برگرداندن هستند.

4. قطع غیرعمدی درایو یو اس بی به معنای پاک شدن اطلاعات آن است

اگر داده های یو اس بی را به جای دیگری انتقال داده اید زیاد غصه نخورید می توانید آنها را برگردانید، یا اگر در حین انتقال داده ها غیرعمدی ابزار را از کامپیوتر جدا کردید یا از طریق نوار ابزار پایین ریموو کردید، خیلی ناراحت نباشید، اطلاعات قابل بازگشت هستند.

5. مک ویروسی نمی شود

مک هم ویروسی میشود چون این روزها رواج به کارگیری اش بسیار بیشتر شده و در هر خانه و محل کاری می توانید آن را پیدا کنید.

گذشت آن زمانی ویندوز حاکم بی رقیب و بلامنازع کامپیوترها بود، حالا مک هم طرفداران زیادی دارد و محبوب هکرها و ویروس ها هم هست!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► یوتیوب، جایگاهی برای اعتراف
باز هم همه منتظر اپل اند ◄

مطالب مرتبط
بنر