آی فون 5c یا 5s ؟

پنجشنبه ، 21 شهریور 1392 ، 10:23


پس از مدت ها انتظار اپل گوشی های همراه جدید خود را معرفی کرد و حالا وقت آن رسیده که اپلی ها تصمیم بگیرند که کدام یک از این دو مدل را خریداری کنند. البته در این مقاله ما تصمیم داریم شما را  در این راه راهنمایی کرده تا بتوانید تصمیم درستی را اخذ کنید.

 


دردرجه اول باید گفت که قیمت آی فون5c    (سی و دوگیگی) با آی فون 5s( شانزده گیگی) همسان بوده و برابر با 199 دلار است. (البته این قیمت برای یک قرارداد دو ساله است و نسخه Unlock به طور حتم حدود 350 دلار خواهد بود). دلایل بسیاری وجود دارد که شما قید آی فون رنگی را زده و به آی فون 5s رو بیاورید.

 

-    پردارنده 64 بیتی A7 :

همان گونه که گفته شد، اپل برای آی فون 5c از پردازنده آی فون  5استفاده کرده و هنگامی که اپل اعلام کرد که قدرت پردازشگر آی فون 5s دو برابر آی فون 5 است، کاملا مشخص شد که 5c در این موضوع از 5s عقب است.


-    دوربین قویتر:

دوربین 5s و فلاش فوق العاده قوی آن یکی از دلایلی است که شما را به سمت و سوی خود خواهد کشاند. یکی دیگر از امکاناتی که به کمک پردازنده A7 برای 5s فراهم شده، این است که کاربران می توانند به صورت حرکت آهسته (Slow Motion) فیلم برداری کنند.


-    اسکنر اثر انگشت Touch ID:

اگر می خواهید که امن ترین گوشی دنیا را تجربه کنید، 5s را انتخاب کنید؛ زیرا به لطف اسکنر اثر انگشت Touch ID،  کسی نمی تواند به راحتی قفل گوشی شما را باز کند. این ویژگی هم در 5c وجود ندارد!


-    فروش دست دوم:

فروش نسخه دست دوم آی فون 5c بسیار سخت تر از 5s خواهد بود، چون دارای چندین است و  همچنین سخت افزار آن ضعیف تر است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► "کوتا"، فناوری ای نوین در عرضه شارژ تلفن همراه
گلکسی S4 طلایی، رقیب آیفون 5s اپل ◄

مطالب مرتبط
بنر