بلندترین پل جاده‌ای جهان

شنبه ، 18 مهر 1394 ، 09:24

بانکی دات آی آر : پل میلائو بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و طی ۳۹ ماه ساخته شد .
پل فولادی ـ بتنی میلائو که در ساخت آن۳۶۰۰۰ تن فولاد و۲۰۶۰۰۰ مترمکعب بتن بکار رفته دارای ۲/۶ کیلومتر طول می باشد. این پل روی ۷ پایه قرار گرفته و به طور میانگین روزانه ۲۸۰۰۰ وسیله نقلیه را در شرایط مختلف آب و هوایی سال از خود عبور می‌دهد و دارای دو مسیر دو طرفه است. پل مذکور که اولین پروژه بزرگ عمرانی کشور فرانسه در قرن۲۱ به شمار می‌رود ، اتصال‌دهنده شمال اروپا به جنوب فرانسه و اسپانیا می‌باشد

 

 

ارتفاع پل میلائو به حدی است که طراح آن نورمن فاستر می‌گوید: رانندگی روی پل مانند آن است که انسان در اتومبیل پرنده نشسته باشد. هزینه ساخت پل حدود ۴۰۰ میلیون یورو بوده که توسط شرکت سازنده پل تأمین گشته است. البته دولت فرانسه نیز توافق کرده که درآمد عوارضی آن تا سال۲۰۸۰ یعنی ۷۵ سال آینده به شرکت سازنده برسد. سازنده پل ادعا کرده که مدت عمر پل میلائو ،  حداقل ۱۲۰ سال خواهد بود. این پل در مقام مقایسه از برج ایفل بلندتر است.
.احداث پروژه از ۱۶ اکتبر ۲۰۰۱ آغاز شد و پل میلائو در ۱۶ دسامبر ۲۰۰۴، یک ماه پیش از موعد مقرر، رسماً به بهره برداری رسید

 

 

► هند بهترین مکان برای این جور چیز هاست
جزایر هاوایی در ایالت متحد آمریکا ◄

مطالب مرتبط
بنر