کرمان برای پذیرایی از مسافران نوروزی اعلام آمادگی نمود

سه شنبه ، 9 بهمن 1397 ، 14:24

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از الی گشت، معاون امور عمرانی استان آمادگی خود را برای استقبال و پذیرایی مسافران نوروزی کرمان اعلام نمود. مصطفی آیت‌ الهی ‌موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی و فنی استانداری کرمان و همچنین دبیر ستاد سفرهای نوروزی این استان در اولین رجلسه ستاد سفرهای نوروزی از آمادگی ۳۰ کانکس برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در محل ورودی های شهرهای استان کرمان به عنوان جایگزینی برای سیاه چادر اطلاع رسانی کرد. او همچنین در مورد ارائه اپلیکیشن کرمان گردی در ایام نوروز در سطح این استان خبر داده و اشاره کرد که لازم است در این خصوص تبلیغات گسترده و ویژه‌ای انجام شده تا مردم و مسافران بتوانند از این نرم افزار بیشترین استفاده را نمایند. همچنین او اعلام کرد که درخواست تابلوهای راهنمایی در سطح شهرهای استان برای تغییر به حداقل دو زبان فارسی و انگلیسی داده شده است. .


معاون هماهنگی امور عمرانی و فنی استانداری کرمان تاکید کرد که در سال گذشته برنامه بر این بود که از مجتمع های رفاهی، پمپ بنزین ها و سرویس‌ های بهداشتی عمومی در سطح شهرهای استان بازدید شده و در صورتی که مشکلی در آن ها وجود داشته باشد تذکرات لازم داده شود. اما امسال برنامه این است که به صورت ناشناس از این مکان ها بازدید انجام خواهد شد تا بتوان به بهترین شکل پذیرایی مسافران نوروزی کرمان را انجام داد. موسوی به نظارت بر رستوران های مجتمع های خدمات رفاهی، مهمان خانه ‌ها و همچنین سایر مکان هایی که وظیفه تامین غذا را بر عهده دارند اشاره کرده و بر رفع نواقص محله های تاریخی قدیمی کرمان تاکید نمود. او همچنین اشاره کرد که باید برای سرویس های بهداشتی اماکن تاریخی برنامه ریزی صورت گرفته و در مکان های تاریخی که شرایط احداث سرویس بهداشتی وجود ندارد از سرویس بهداشتی سیار استفاده شود.


رضا فلاح، مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه به حضور ۳۰ پایگاه امدادی در ورودی شهرها اشاره کرده و به بیش از ۲۵ منطقه در مورد طرح ایمنی مسافران که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گردیده تاکید نمود. او اضافه کرد که در سال پیش رو نیروهای هلال احمر علاوه بر حضور در ورودی شهرها، در داخل پارک ها نیز اکیپ های درمانی خواهند داشت. او بر لزوم آماده سازی زیرساخت ها نیز تاکید کرده و خاطرنشان کرد که اگر بخواهیم در پارک ها حضور پیدا کنیم می بایست زیرساخت های لازم را فراهم شده و پایگاه‌ های ایمنی مسافران نیز جذابیت لازم را داشته باشند تا بتوان به بهترین شکل پذیرایی مسافران نوروزی کرمان را انجام داد. مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرد که در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم که تیم سیار جمعیت هلال احمر با دوچرخه نیز در مناطق شلوغ حضور یابند.
غلامرضا فرخی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سطح شهر کرمان در ایام نوروز بی روح است، لذا شهرداران کرمان به موضوع نشاط اجتماعی در این ایام توجه نمایند. او با بیان این مطلب که اگر در ورودی ها و خروجی های استان به معرفی بپردازیم می‌توانیم میزان بالایی گردشگر را جذب نماییم. او همچنین به وجود تابلوهای راهنمای دو زبانه در سطح شهر به دو زبان فارسی و انگلیسی تاکید کرده تا بتوان به بهترین شکل پذیرایی مسافران نوروزی کرمان را انجام داد. او همچنین اشاره کرد که پایانه‌ های سوخت نیز باید به سرویس بهداشتی مجهز شده و همچنین به پارکینگ ها توجه ویژه ای شود. او با اشاره به تصادفات زیاد در محور هفت ‌باغ کرمان ماهان تاکید کرد زیرا که متأسفانه در محور هفت ‌باغ در ایام نوروز شاهد به وقوع پیوستن تصادفات زیادی هستیم لذا باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

► امضای تفاهمنامه برای اختصاص وام و ورود ون های گردشگری
خانه حاج آقا علی، بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان ◄

مطالب مرتبط
بنر