بانکی دات آی آر: نتیجه یک نظرسنجی نشان میدهد که سامسونگ توانسته در بحث رضایت مشتری از اپل پیشی بگیرد.
به گزارش دیجی کالا،اپل شاید در کریسمس امسال با شکست سامسونگ، رکورد بیشترین دستگاههای خریداری شده را به خود اختصاص داده باشد (به ازای سه دستگاه اپل، یک سامسونگ به فروش رسیده) اما رضایت نهایی را صاحبان دستگاههای سامسونگ داشتهاند.
دادههای American Customer Satisfaction Index که هر ساله میزان رضایت مشتریان بازار در آمریکا را میسنجد، نشان میدهد که صاحبان گوشیهای سامسونگ رضایت بیشتری نسبت به صاحبان گوشیهای اپل دارند.
طبق این آمار، در سال 2014 سامسونگ موفق به دریافت نمره 81 در این نظرسنجی شده، در حالی که اپل با اختلافی نه چندان زیاد نمره 79 را کسب کرده است. ارقام امسال برای سامسونگ بهبودی 6 رقمی نسبت به سال گذشته و کاهشی 3 رقمی برای اپل را نشان میدهد.
اپل سال گذشته توانسته بود با کسب نمره 81 از سامسونگ با نمره 76 پیروز شود.
اما مشکل کار برای اپل کجاست؟ دویندرا هارداور نویسنده Engadget عقیده دارد که یکی از دلایل این کاهش احتمالا بزرگتر شدن آیفونهای جدید باشد. جنجالهای پیرامون خمشدن آیفون 6 پلاس نیز به عنوان یکی از این دلایل شمرده میشود. تعدادی از خریداران این گوشی پس از مدتی استفاده، از خمشدن آن در جیبهایشان شکایت کرده بودند.
از سوی دیگر تحلیلگران بسیاری گلکسی نوت 4 را بهترین اسمارت فون تولیدشده سامسونگ میدانند و در زمان معرفی گلکسی S5 صفحه نمایش و دوربین آن را بهترین مدل بازار مینامیدند. سامسونگ شاید سال سختی را در میزان درآمدهای خود تجربه کرده باشد، اما میتواند خوشحال باشد که خریدارانش راضی هستند.
آپدیت: یکی سخنگویان American Customer Satisfaction Index در مصاحبهای با بیزینس اینسایدر خبر داده که آمار ذکر شده تاریخگذشته است و مربوط به ماه می سال 2014 میشود. ماه می یک ماه پس از ارائه گلکسی S5 و چندین ماه قبل از ارائه آیفون 6 است. ACSI آمار رضایت مشتریان را سالی یک بار منتشر میکند و برای اطلاع از آمار مربوط به رضایت مشتریان پس از ارائه آیفون 6 باید تا ماه می سال 2015 منتظر بمانیم.
► افزایش مبلغ وام خودرو و کالا به حداقل دوبرابر
تکذیب بدهکاری به دولت ازسوی مدیرعامل پدیده شاندیز ◄