تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۷ دی و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 28 دی 1393 ، 09:52

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

رشد قیمت های نفت در بازار جهانی و کاهش احتمالی نرخ خوراک در محدوده 8 تا 10 سنت شروعی مثبت و پرتقاضا را در گروه پتروشیمی به ارمغان آورد که با گذشت زمان داد و ستدها با افزایش تقاضای بیشتر، شاهد گسترش آن به گروه خودرویی، لیزینگی و در نهایت اکثر گروه ها و نمادها بودیم و بازار سرمایه در اولین روز هفته شروعی مثبت همراه با جو روانی مثبت را به پایان رساند.

نشست های دو طرفه و چند طرفه تیم مذاکره کننده کشورمان با طرفین مذاکرات بخصوص امریکا، شایعه کاهش چشمگیر بهره مالکانه و یا تعدیل آن و ادامه اعلام گزارشات 9 ماهه از رخدادهای مهم و قابل تامل این روزها می باشد که قطعا باید با حساسیت بالایی دنبال شوند.

در گروه بنیادی محور دارو همچنان گزارشات مناسب و پوشش های خوبی علی رغم بودجه های محافظه کارانه ارائه می گردد. بازار بر حسب p/e  نسبتا بالای گروه و شناوری اندک اکثر آنها، در خرید گروه مذکور با تامل خاصی رفتار می نماید. در گروه تجهیزاتی فاراک با رشد حدود 4% به گردونه معاملات بازگشت و حقوقی حامی (احتمالا همچنان سرمایه گذاری فرهنگیان) با خرید به حمایت آن پرداخت، در دیگر هم گروهی یعنی فاذر بر حسب شایعه تعدیل مثبت بالای سهم و حمایت برخی حقوقی ها شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمتی و افزایش بالای حجم معاملات بودیم که در نهایت با صف خرید بکار خود پایان داد.

در گروه تجهیزاتی فاذر و فاراک به دلیل p/e بالا از ریسک به مراتب بالاتری نسبت به پیمانکاران برقی همچون بمپنا برخوردار می باشند. در گروه سیمانی با جمع آوری مکرر صف های فروش، احتمالا فردا با تعادلی نسبی همراه شوند اما همچنان در سایه خبر قطع یکماه گاز و کاهش حجم فروش، علی رغم p/e پایین و قیمت های نازل همچنان با رکود و معاملاتی فرسایشی منفی دنبال گردند. در کل احتمالا فردا بعد از شروع مثبت اکثر گروه ها بخصوص پتروشیمی با عرضه های حجم دار بازار با تعادل همراه شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۷دی ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد گروه بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر