اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۹ بهمن ماه ۹۳

پنجشنبه ، 30 بهمن 1393 ، 09:56

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران
نماد شرکت، دیروز  در حالیکه صف فروش بود، برای تعدیل پیشبینی درآمد هر سهم متوقف شد. وساخت بر اساس گزارش سه ماهه سود هر سهم منتهی به شهریور ماه 94 را از 24 تومان به 15 تومان (معادل 38 درصد) کاهش داده است.
ماهیت شرکت سرمایه گذاری است. وساخت مالک 53 درصد ثنوسا و 23 درصد کرمان است. در بخش پرتفوی بورسی با مالکیت زیر 20 درصد،  وساخت مالک بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری اقتصاد نوین، بیمه نوین و شرکت بورس انرژی می باشد. دلیل اصلی تعدیل منفی سهم کاهش سود هر سهم بانک اقتصاد نوین عنوان شده است. وساخت 9.5 درصد از 11 میلیارد سهم سهم ونوین را در اختیار دارد. بانک اقتصاد نوین بر اساس عملکرد نه ماهه سود هر سهم را از 44 تومان به 38 تومان کاهش داده بود که در نتیجه 6.5 میلیارد تومان سود از سود وساخت کم شده است. وضعیت مشابه در خگستر نیز قابل مشاهده است خگستر فقط بطور مستقیم 9 درصد سهام بانک پارسیان را دارد و وپارس برای تعدیل درآمد سهم متوقف شده که شنیده ها از تعدیل منفی سنگین حکایت دارد. با این وجود معاملات خگستر فعلا متعادل است.
بخش عمده ای از پرتفوی غیربورسی شرکت متعلق به شرکت های فعال در حوزه املاک و مستغلات است.

شرکت بهمن لیزینگ
شرکت بودجه سال 94 را اعلام کرده و سود هر سهم را 45 تومان برآورد کرده است که نسبت به سود سال 93 (40 تومان)، 12 درصد افزایش یافته است این گزارش صف فروش سهم را بدنبال داشت که نشان می دهد بازار انتظار داشته است شرکت سود بیشتری اعلام نماید.
درآمد حاصل از عملیات لیزینگ با 6 درصد رشد به 227 میلیارد تومان رسیده است ولی کاهش 38 درصدی هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی سبب شده تا سود عملیاتی شرکت با افزایش 20 درصدی به 35 میلیارد تومان برسد. عدم اخذ ذخیره مطالبات مشکوک الوصول دلیل اصلی کاهش این هزینه ها بوده است.
دیروز مدیر عامل شرکت در مصاحبه با بورس نیوز به این نکته اشاره کرد که طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده شرکت های لیزینگی در اصلاحیه لایحه پیشنهادی سال 94 دولت پیش بینی شده است، و در صورت تصویب، از ابتدای سال 94 اجرایی می گردد که می تواند منجر به اقبال به سهام شرکت های لیزینگی شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال شرکت زامیاد
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر