اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۵اسفند ۹۳

سه شنبه ، 26 اسفند 1393 ، 12:31

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت سرمایه گذاری پارس توشه
شرکت در بودجه 94 سود هر سهم را 58 تومان اعلام کرده است که نسبت به سال جاری تعدیل مثبت 15 درصدی را نشان می دهد. وتوشه سود سال 93 را در چندین مرحله از 38 به 50 تومان ارتقا داده است و در بودجه 94 نیز تاکید کرده شرکت های فرعی توان پوشش سود اعلامی را خواهند داشت.
سود حاصل از سرمایه گذاری ها با 18 درصد افزایش به 50 میلیارد تومان رسیده است. وتوشه 38 درصد در صنعت ماشين آلات و تجهيزات و 32 درصد در صنعت ساير ماشين آلات و دستگاههاي برقي سرمایه گذاری کرده است. شرکتهای صنعتی پارس خزر (لخزر) و لامپ پارس شهاب (بشهاب) تحت مالکیت بیش از 91 درصدی و شرکتهای کابل سازی ایران (بایکا) و صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با مالکیت 26 و 43 درصدی، مهمترین سرمایه گذاریهای بالاتر از 20 درصد پارس توشه در بورس می باشند .
پرتفوی بورسی زیر 20 درصد شرکت بسیار متنوع است. ولی حدود نیمی از سود آنها از شرکت¬های بانک پاسارگاد، نفت بهران، بیمه پارسیان و صنعتی بهشهر تامین می شود.
لازم به ذکر است بر اساس وضعیت پرتفوی در پایان بهمن ماه93 حدود 62 درصد از بهای تمام شده پرتفوی را شرکت های غیر بورسی تشکیل داده است.
هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی حدود 13 درصد رشد داشته و 450 میلیون تومان محاسبه شده است.
شرکت سود سهام شرکتهاي خارج از بورسي بيش از 20% را با يکسال تاخير شناسايي مي کند که با توجه به کنترل مستقيم و غير مستقيم بر آنها، اين روش بر خلاف استانداردهاي حسابداري مي باشد


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد ملی سرب و روی ایران
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۵اسفند و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر