تحلیل اختصاصی از بازار بورس 26 فروردین و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 27 فروردين 1394 ، 08:03

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

همسو شدن کنگره امریکا با سیاست های کاخ سفید و اوباما مبنی بر تعامل با ایران در پرونده هسته ای و برطرف شدن یکی از ریسک های آزار دهنده ماه های اخیر یعنی واکنش های تند، احتمال تحریم ها و کارشکنی ها بخصوص از سوی جمهوری خواهان شروع بازاری متعادل را رقم زد.

اما با گذشت زمان دادوستدها شاهد افزایش عرضه ها در گروه های پیشرو و افزایش اقبال به سمت سهام کوچک و در نتیجه افت کلی بازار بودیم. در این بین گروه بانکی و خودرویی از فشار فروش بیشتر و افت قیمتی بیشتری برخوردار بودند. به نظر تا جابجایی کامل سهامداران قدیمی با سهامداران جدید و تازه نفس و کسب انرژی و پتانسیل مجدد، در کوتاه مدت شاهد معاملات نوسانی در این گروه ها باشیم.

اما در بازه میان مدت و بلند مدت قطعا رشد قیمتی را تجربه خواهند نمود. گروه سیمانی نیز بواسطه خبر احتمال افزایش17% قیمت سیمان و شروع فعالیت در بورس کالا با جهش یکباره تقاضا و رشد قیمتی مواجه گردیدند که در صورت به وقوع پیوستن خبر مذکور می توانند رشد مناسبی را تجربه نمایند.

گروه ساختمانی نیز طبق پیش بینی همچنان با اقبال و البته حجم عرضه های بیشتر به صعود خود ادامه دادند. از دیگر گروه های مثبت کوچک امروز گروه بیمه ای بود که در این بین بیمه البرز و دانا از اقبال بیشتری برخوردار بودند. احتمال سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در این صنعت نوپا از دلایل اقبال به این گروه می توان عنوان نمود.

در بازارهای جهانی ادامه رشد قیمت ها را شاهد هستیم. همچنین در معاملات امروز شاهد اقبال بر روی نماد شااراک و برخی نمادهای گروه پالایشگاهی همچون شپنا و شتران و ادامه رشد قیمتی و صف خرید پرحجم تازه وارد هرمز بودیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 26 فروردین 94
تحلیل تکنیکال نماد بانک تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر