تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 5 ارديبهشت 1394 ، 08:15

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در بازار امروز با توجه به اینکه اکثر نمادها از لحاظ تکنیکالی در نقاط حمایتی خود قرار داشتند با افزایش نسبی تقاضا مواجه شدند. همین موضوع سبب شد تا در دقایق ابتدای بازار شاهد روندی افزایشی در اکثر نمادها و در نتیجه شاخص کل باشیم. اما در نیمه های بازار با توجه به بازگشایی نماد پالایشگاهی ها شاهد نوسان شدید در شاخص کل و در نتیجه افت شاخص بودیم. نماد پالایشگاهی ها شامل شتران، شپنا و شبندر که در اواسط هفته جاری با توجه به تعدیل پیش بینی سود هر سهم سال 94 متوقف شده بودند دیروز گزارشات خود را بر روی سایت کدال منتشر نمودند. براساس اطلاعات منتشره نماد شبندر سود خود را با تعدیل منفی و نماد شپنا و شتران با تعدیل مثبت اعلام نمودند. البته بررسی جزئیات اطلاعات نشان می¬دهد که نمادهای پالایشگاهی در مفروضات خود نرخ های متفاوتی را برای نفت در نظر گرفته‌اند. بازگشایی نماد شبندر با افت قیمت 15.89درصدی صورت گرفت که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. نماد شتران نیز با افت قیمت 8.9 درصدی بازگشایی اما نهایتا با افزایش جز ئی 0.19 درصدی بازار را به پایان رساند. در نماد شپنا اما شاهد بازگشایی متفاوتی بودیم و سهم با افزایش 15.21درصدی بازگشایی گردید.
در گروه بانکی شاهد معاملات متعادل و مثبت در اکثر نمادهای گروه بودیم. گروه خودرویی نیز معاملات مثبت و متعادلی را تجربه نمودند برخی نمادهای گروه همچون خپارس، خبهمن حداکثر قیمت روزانه را نیز ثبت نمودند. نمادهای خاور و خکاوه در این گروه صف خرید نسبتا مناسبی را تجربه نمودند. گروه قطعه سازان و لیزینگ نیز امروز معاملات متعادل و مثبتی را داشتند در این گروه نماد ولغدر، معاملات منفی و صف فروش را تجربه نمود.
در گروه فلزات اساسی، دو نماد پیشتاز این گروه طی روزهای گذشته یعنی ذوب آهن و فولاد هرمزگان، امروز متعادل و منفی معامله می شدند. در نماد فولاد هرمزگان شاهد حجم قابل ملاحظه معاملات بیش از 187 میلیون سهم بودیم. البته در ساعات ابتدایی بازار حتی صف فروش هم تشکیل شد ولی نهایتا سهم با حمایت سهامداران در حداقل قیمت های امروز مواجه شد به طوریکه بیش از 200 میلیون تقاضا در حداقل قیمت مجاز امروز سهم به چشم می خورد و نهایتا نیز با 3.62 درصد افت قیمت معاملات را به پایان رساند.
در نهایت با توجه به بازگشایی نمادهای پالایشگاهی طی معاملات امروز تا حدی از نگرانی مربوط به قیمت بازگشایی این نمادها کاسته شد. همچنین با توجه به حجم مناسب معاملات امروز، به نظر می¬رسد معاملات روز شنبه در صورت عدم رخداد سیاسی در پایان هفته، با روندی مشابه امروز متعادل و مثبت دنبال گردد.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد فرآورده های نسوز آذر ◄

مطالب مرتبط
بنر