تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۷ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 8 ارديبهشت 1394 ، 10:54

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار بازار در اغلب گروه ها کم حجم و البته منفی شروع شد اما با اعلام عرضه اولیه پتروشیمی مبین (سه شنبه پیش رو) با افزایش چشمگیر عرضه ها، بازاری سراسر قرمز و منفی را نظاره گر بودیم  همانطور که در گزارشات قبلی عنوان شد احتمالا %7 پتروشیمی مبین مبلغی حدود300 میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد.

چنین عرضه ای در بازار کم رمق، کم حجم و ناپایدار این روزها جای تامل و تفکر دارد و همانطور که انتظار میرفت منجر به افزایش فشار فروش در بیشتر گروه ها و نمادهای بازار گردید. قیمت عرضه نیز با حواشی مختلفی مواجه شده به طوریکه سهامدار عمده با قیمت های بالا و متولیان بازار با عرضه در قیمت های پایین موافق هستند.

اما به نظر اکثر تحلیل گران در محدوده 300  تومان ارزنده ارزیابی می شود. مبین محصولات انحصاری و خریداران همیشگی دارد و خود شرکت علی رغم وجود بندهای حسابرسی در گزارش حسابرسی از شرایط مناسب سودآوری برخوردار می باشد.

در گروه خودرویی، بانکی و پالایشگاهی و حتی گروه های کوچک نیز اکثرا دادوستدهای منفی را مشاهده نمودیم که در این بین تک نمادهایی همچون خکاوه و برخی قطعه سازان، سمگا، رانفور و فاسمین و ذوب و کوثر و غیره...از اقبال بیشتری برخوردار بودند و اکثرا رشد قیمتی را تجربه نمودند. البته اخباری همچون مشارکت بیشتر کشورهای صنعتی و این بار خودرو سازان امریکایی در ایران و افتتاح فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس، نشست مذاکرات هسته ای در نیویورک، گزارشات ضعیف بانک گردشگری و پالایشگاه لاوان، افزایش قیمت دلار داخلی و اکثر فلزات رنگین، کاهش احتمالی 2%سود بانکی در روزهای آینده و در انتها ثبات و حتی افزایش های اندک قیمت جهانی نفت از رخدادهای مهم و تاثیر گذار این روزها می باشد که باید به دقت پیگیری شود.

در انتها بازار فردا را همچنان کم حجم و منفی و همراه با جو احتیاط در سایه عرضه اولیه پتروشیمی مبین پیش بینی می نماییم.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۷ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر