تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۸ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1394 ، 09:34

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار کم حجم و متعادل در اکثر گروه ها دنبال شد که با گذشت زمان داد و ستدها و با توجه به افت روزهای گذشته و قرار داشتن اکثر گروه ها در سطوح حمایتی و جذاب، اکثر گروه ها با افزایش محسوس تقاضا رشد قیمتی را تجربه نمودند که در این بین گروه خودرویی، بانکی و لیزنگی از شرایط بهتری برخوردار بودند و نمادی  همچون خکاوه با تایید شایعه افزایش سرمایه حتی صف خرید نیز شد.

البته در اواخر بازار کمی بر شدت عرضه ها افزوده که در نتیجه تعادل بیشتری را نظاره گر بودیم اما در کل، بازاری به مراتب بهتر از دیروز را مشاهده نمودیم.

در سایه عرضه اولیه پتروشیمی مبین، هلدینگ خلیج فارس رشد قیمتی را تجربه نمود و با توجه به قیمت عرضه، حدود10 تومان به عایدی هلدینگ افزوده خواهد شد. مبین با قیمت های مورد انتظار و البته جذابی عرضه گردید که به نظر رشد 20 تا 30% را تجربه نماید و در قیمت های حدود350 تومان به تعادل برسد.

از رخدادهای مهم امروز، می توان به جلسه بعد ازظهر شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش 2% سود سپرده های بانکی و جلسات مذاکرات هسته ای بخصوص مابین طرفین ایرانی و امریکایی در نسشت امروز اشاره نمود. گروه های کوچک همچون نمادهای گروه کاشی و سرامیک و کانی های غیر فلزی و گروه قندی اکثرا مثبت دادوستد شدند.

گروه روی با توجه به رشد قیمت های جهانی اکثرا مثبت دادوستد شدند. در بازار امروز شاهد بازگشایی موفق لپارس بعد از مدتها با رشد مناسب قیمتی (حدود30%)، رشد بالای  65%فنوال و صف خرید آن ، رشد 4% فاراک در موقع بازگشایی، ادامه افت قیمت های اکثر نمادهای گروه پالایشگاهی، افت قیمت سهم تازه وارد هرمز و در نهایت ادامه صف خرید بدون عرضه رانفور بودیم.

در صورت کاهش سود بانکی و اخبار مثبت هسته ای و تشکیل صف خرید مناسب برای مبین و القاء تقاضا به بقیه هم گرویها، به نظر آخر هفته مثبت و سبز رنگی را مشاهده نماییم و امیداوریم بدون اتفاق سیاسی خاصی اوایل هفته پبش رو نیز با همین منوال دنبال گردد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۸ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ◄

مطالب مرتبط
بنر