تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۳ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 14 ارديبهشت 1394 ، 10:13

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

انتظار می رفت بعد از تعطیلات بازاری کم حجم و البته متعادل با گرایشی مثبت دنبال شود اما متاسفانه بروز مشکلات در درخواست های خرید مبین و حواشی آن و نهایتا ابطال معاملات این نماد، کل بازار را تحت تاثیر قرار داد.

این نماد صف خرید حدود 5/1 میلیاردی و تقاضای بالا را تجربه نمود. مشکلات موجود در معاملات امروز این نماد بر فشار فروش و جو منفی و بی اعتماد بازار افزود و در نهایت افت مجدد کلی بازار و اکثر گروه ها و نمادها را منجر گردید که بعد از ریزش های اخیر و قرار داشتن اکثر نمادها و گروه ها در سطوح حمایتی خارج از انتظار بود.

در این بین گروه بانکی فشار فروش به مراتب بالاتری را تجربه نمودند و گروه لیزینگی با خبر منفی و البته اجباری شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود شرکت های لیزینگی به 21% (در نتیجه کاهش حاشیه سود آنها) اکثرا با فشار فروش و معاملاتی منفی به کار خود پایان دادند. از معدود گروه ها متعادل با گرایشی مثبت به گروه پالایشگاهی و این بار پالایشگاه شیراز می توان اشاره نمود و احتمالا دلیل اقبال، لحاظ نمودن  نرخ پایین نفت و همچنین محتاطانه دیدن نرخ ارز در بودجه می باشد.

با توجه به p/e بالای سهم پر ریسک تلقی می گردد. در بازارهای جهانی رشد محسوس قیمت نفت و اکثر فلزات رنگین موجب اقبال به گروه رویی و صف خرید اکثر آنها نیز گردید. گروه بیمه ای نیز با توجه به شایعه افزایش سرمایه حدود300% بیمه دانا از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

ادامه ورود سرمایه گذاران خارجی و این بار سرمایه گذار ایتالیایی به صنعت خودرو و چرم ایران و در ادامه بازار سرمایه ایران، لغو تحریم ها با اعلام رسمی وزرات دارایی کره جنوبی (متعهدان اصلی آمریکا) و سخنان مثبت و تامل برانگیز وزیر جدید عربستان جهت آمادگی برای گشایش روابط تیره شده، همگی از آماده بودن جوامع بین المللی برای ورود به بازار اقتصادی پرپتانسیل ایران حکایت دارد که با اعتماد سازی و ثبات سیاسی با شتاب بیشتری به وقوع خواهد پیوست.

برای فردا با توجه به قرار داشتن اکثر گروه ها و نمادها در سطوح حمایتی و در صورت عدم مشکل مجدد در نوع دادوستدها، بازاری متعادلتر از امروز را خواهیم داشت و همچنین احتمالا با صف خرید پرحجم تر در نماد مبین و احتمالا عرضه های پر حجم تر از امروز مواجه خواهیم شد که به نظر فرصت خرید خواهد بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۳ اردیبهشت ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد داده پردازی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر