تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۴ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 15 ارديبهشت 1394 ، 12:21

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

همچنان کل بازار در سایه معاملات پتروشیمی مبین، دستکاری و ابطال معاملات آن با جو منفی و فشار فروش هیجانی، ریزش و افت قیمتی را تجربه نمود.

ریزشی که علی رغم کاهش ریسک های جریانات هسته ای و بهبود فاکتورهای بنیادی، همچنان با بی اعتمادی فعالین جدید و قدیمی ادامه دارد به طوریکه سطوح حمایتی یکی بعد از دیگری شکسته میشود. کاهش نرخ سپرده بانکی، کاهش نرخ سپرده قانونی، کاهش تورم و افزایش محسوس قیمت نفت و فلزات رنگین با شیب آهسته از جمله فاکتورهای بنیادی هستند که انتظار می‌ رفت تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه داشته باشند.

دادوستدهای فرسایشی منفی با حجم اندک طی ماه های اخیر، پیش بینی بازار را مبهم ساخته و با ایجاد سردرگمی، چشم انداز های مثبت پیش رو را نیز با تیرگی مواجه ساخته است. با این حال در صورت حصول توافق و افزایش مراودات و مبادلات بین المللی به نظر چشم انداز و پتانسیل بسیار بالایی در انتظار اقتصاد کل کشور و بازار سرمایه می باشد.

اکثر گروه ها و نمادها بخصوص گروه بانکی حتی با اخبار مثبتی همچون ورود بانک سینا به ترکیب سهامداری حسینا و حضور بانک ملت در پروژه های پارس جنوبی، خرید های پر حجم پست بانک در نماد قوامین و افزایش سرمایه بانک دی و برنامه های افتتاح شعب جدید آن، از فشار فروش آنها نکاست و اکثرا با معاملاتی منفی به کار خود پایان دادند.

از معدود گروه ها با معاملاتی متعادل و با گرایش مثبت به گروه بنیادی آی تی  می توان اشاره نمود در این گروه شاهد ادامه صف خرید بدون عرضه رانفور با توجه به شایعه اعلام تعدیل مثبت  با توجه به انعقاد  قرار دادهای جدید و افزایش چشمگیر میزان خدمات انفورماتیک و صف خرید سیستم با اعلام رسمی خبر افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته می توان اشاره نمود.

حتی گروه رویی و شرکت هایی همچون پترول، شراز و غیره که دیروز با افزایش تقاضای بالایی مواجه شده بودند نیز منفی بکار خود پایان دادند. پتروشیمی مبین متاسفانه مجددا خبر ساز شد و بعد از چند ساعت تاخیر بازگشایی شد که شاهد عرضه حدود53 میلیونی و البته محدود کردن درخواست های خرید در این نماد بودیم اما همچنان با صف خرید پر حجم به کار خود پایان داد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۵ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد شاخص کل بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر