تحلیل اختصاصی از بازار بورس 20 اردیبهشت 94 و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 21 ارديبهشت 1394 ، 13:01

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار شروع بازارهمچنان منفی و با فشار عرضه ها اکثرا با صف فروش دنبال گردید تا جایی که مبین نیز در درصدهای منفی سپری شد.

متاسفانه از دست رفتن اکثر سطوح حمایتی مهم گروه ها و نمادهای بزرگ و تاثیر گذاری همچون سطح حمایتی  2600 ریال خودرو،800 ریال بانک صادرات و غیره...نشان از قدرت فروشندگان حتی با ضررهای سنگین اخیر و احتمالا ادامه همین دادوستدها می باشد که با عرضه اولیه های نامناسب به جو منفی بازار دامن زده شده است.

شنیده هایی حاکی از عرضه پتروشیمی غدیر در روزهای آخر هفته(و البته تکذیب عرضه نماد حجنوب طی دوشنبه)می تواند روند نزولی بازار را تسریع ببخشد،امری که در شرایط بحرانی بازار سرمایه جای تامل فراوانی دارد.در این بین خبر طرح 3 فوریتی مجلس مبنی بر توقف مذاکرات هسته ای و البته رد این طرح، از دلایل منفی شدن شدید این روزهای بازار سرمایه می توان عنوان نمود.بازار منفی که با حمایت های اندک برخی حقوقی ها در اواسط بازار امروز، کمی متعادل با نوسانات مثبت همراه گردید اما به خاطر عدم حمایت کافی و جو نامناسب مجددا اکثر نمادها با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند.

در گروه پتروشیمی،‌ نماد پرحاشیه مبین همچنان با فشار عرضه ها و در نهایت افت قیمتی و البته خرید پرحجم حقوقی بکار خود پایان داد. در این نماد شاهد حمایت هلدینگ خلیج فارس در معاملات امروز بودیم. مشاور مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس شنیده هایی مربوط  به نماد مبین شاملتقاضای فروش بلوک های 1% این نماد به پتروشیمی های ذینفع ، افزایش حدود10% نرخ یوتیلیتی و تعدیل مثبت آن را نه رد کرد و نه مورد تایید قرارداد.

پتروشیمی مبینهمچنانبر صدر پر بیننده ترین سهام بازار قرار دادشت.به نظر با توجه به موارد بالا و ارزنده بودن سهم فردا دادوستدهای متعادل با گرایشی مثبت تری را در این نماد مشاهده نماییم. در گروه خودرویی شایعه تعدیل مثبت حدود18%خودرو و یا افزایش سرمایه50% گروه بهمن از محل انباشته و 68% خاور از محل تجدید دارایی ها تاثیری بر شدت عرضه ها نداشت و اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند.

در گروه بانکی شرایطی متعال تر و فشار فروش کمتری را مشاهده نمودیم.که در این بین بان حکمت با اقبال بیشتر و رشد قیمتی و در نهایت صف خرید بکار خود پایان داد.در بقیه گروه ها نیز اکثرا دادوستدهای منفی را نظاره گر بودیم و فقط تک نمادهایی در برخی گروه ها همچون  شبهرن درگروه پالایشگاهی،بیمه دانا در گروه بیمه ای، وایران در گروه لیزینگی، سخوز در گروه سیمانی و غبشهر در گروه غذایی معاملاتی مثبت و همراه صف خرید را تجربه نمودند.در صورت تعویق عرضه اولیه پتروشیمی غدیر و حجنوب می توان به تعادل بازار در روزهای آینده امیدوار بود. در غیر این صورت باید شاهد مجدد فشار فروش برای تامین نقدینگی جهت  خرید عرضه اولیه های مذکور باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 20 اردیبهشت 94
تحلیل تکنیکال نماد توسعه معادن روی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر