تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۱ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 12 خرداد 1394 ، 07:48

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار امروز علی رغم ادامه حجم دادوستدهای پایین از شرایط بهتر و مثبت تری برخوردار بود و برخی گروه ها و نمادها البته اکثرا کم شناور به اصطلاح کوچک،  صف خرید و رشد قیمتی را تجربه نمودند. از جمله گروه های کوچک و مثبت به گروه بیمه ای و گروه کانی های غیر فلزی و غذایی  و حتی گروه ساختمانی می توان اشاره نمود.

در گروه بیمه ای، بیمه دانا با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی از اقبال بیشتر و در نهایت صف خرید برخوردار بود. در گروه غذایی، غاذر و غشان و در گروه  کانی غیر فلزی کاذر و کگاز، در گروه ساختمانی ثاباد و ثنوسا، در گروه دارویی، داسوه و والبرهمین شرایط رشد را دارا بودند. در گروه سیمانی طبق انتظار با فروکش کردن خبر پرداخت وام ارزی و نحوه پرداخت با تسهیلات ویژه تولید کنندگان صنعت سیمان، مجدداً دادوستدهای کم و متعادلی را نظاره گر بودیم و فقط سپاهان همچنان پرتقاضا، پر حجم تر و مثبت به کار خود پایان داد.

در گروه بنیادی محور دارویی که اکثرا تقسیم سود های مناسبی را داشتند، با بازگشایی موفق والبر و رشد حدود10% آن و ادامه صف خرید داسوه به کار خود پایان دادند. در گروه خودرویی با توقف خبهمن احتمالا برای اعلام تعدیل مثبت حدود20%، رد پیشنهاد افزایش حدود15% قیمت محصولات خودرویی از سوی شورای رقابت، اکثرا دادوستدهای متعادل با گرایشی منفی اندک را دنبال نمودند. که در این بین برخی قطعه سازان همچون خمحور و ختراک از اقبال بیشتری و در نتیجه رشد قیمتی برخوردار بودند.

در بقیه گروه های بزرگ همچون گروه بانکی، پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و معدنی اکثرا دادوستدهای متعادل با نوسانات اندک منفی را نظاره گر بودیم. شروع جابجایی مدیران میانی سازمان بورس بعد از سالها سکان داری این بار با استعفای مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار شروع شد. برای فردا همچنان ادامه بازار نیمه تعطیل و کم حجم بخصوص با توجه به تعطیلات پیش رو و همچنان گرایش فعالین بازار به سمت گروه های کوچک را پیش پینی می نماییم.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد زامیاد ◄

مطالب مرتبط
بنر