تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 3 تیر 1394 ، 15:21

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار با صف های خرید گروه پالایشگاهی همراه بود، اما خیلی زود با عرضه های حجم دار گروه و شروع منفی گروه بانکی جو کلی بازار منفی شد که با گذشت زمان دادوستدها، منفی تر و در نهایت، اکثر گروه ها و نمادها بخصوص گروه خودرویی و بانکی با افت قیمتی بکار خود پایان دادند. در این بین گروه پالایشگاهی، با عرضه های مکرر  صف خرید و دادوستدهای پرحجم احتمالا در روز کاری پیش رو منفی دنبال شوند و قدرت فروشندگان برتری محسوسی داشته باشد.

گروه پتروشیمی اکثرا متعادل بودند که در این بین اوره سازانی همچون شپدیس، شیراز از اقبال بیشتر و نوسانات مثبت تر برخوردار بوده و نمادهای تاپیکو، فارس وپارسان و غیره (سهام پتروشیمی با شناوری بالاتر) منفی تر بکار خود پایان دادند. در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی،  همچنان نمادهای گروه در سایه ابهامات و عدم شفافیت از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورهای نفتی و وزارت نفت قرار دارند این در حالی است که ماه ها از حواشی و مشکلات آنها و همچنین قول مساعدت بیشتر دولت مردان برای شفافیت آنها می گذرد.

در گروه بانکی نماد وکار، در سایه احتمالی دعوای مدیریتی رشد قیمتی را تجربه نمود و با صف خرید بکار خود پایان داد اما بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی و افت قیمتی را تجربه نمودند که در این بین پست بانک و بانک دی از افت قیمتی بیشتری برخوردار بودند. در گروه خودرویی پر رنگ شدن احتمال همکاری رنو فرانسه با مجموعه خودرو سازی سایپا بخصوص برای تولید محصولات ارزان قیمت و همچنین تلاش صنعت گران و دانشگاهیان برای تولید خودروی های هیبریدی و برقی و همچنین خبر انعقاد قرار داد برای نوسازی و توسعه ناوگان لجستیک شرکت حمل و نقل  بین المللی خلیج فارس توسط ایران خودرو دیزل با بی مهری فعالین بازار سوخته شد. به این ترتیب در جو منفی بازار امروز اکثر نمادهای گروه خودرویی منفی بکار خود پایان دادند.

در این بین، برخی قطعه سازان همچون خریخت (با توجه به شایعه اخذ مجوز افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی)، خشرق و در گروه لیزینگ، لیزنگ بهمن از اقبال بیشتری برخوردار بودند. البته گروه لیزینگی در اواسط بازار و با موج کوتاه افزایش تقاضا، اکثرا نوسانات مثبتی را نیز تجربه نمودند. گروه ساختمانی، غذایی و دارویی، کانی های فلزی و غیر فلزی، ماشين آلات و تجهيزات، اکثرا متعادل با گرایش مثبت معامله شدند که در این بین برخی نمادها همچون کگاز، کفپارس، کچاد، کاما، دجابر، دکوثر، دامین، لابسا، تکشا، تمحرکه، ثاباد، ثباغ، ثاژن، غشاذر و غپینو از اقبال بیشتر و در نتیجه دادوستدهای مثبت تری برخوردار بودند.

در گروه غذایی صدور مجوز صادرات محصول سه کارخانه لبنی ایران به روسیه مزید بر علت بود. در انتها با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماراتن نفس گیر پرونده هسته ای به نظر همچنان بازاری پر هیجان با نوسانات بیشتری را نظاره گر باشیم اما برای روز کاری شنبه احتمالا بازاری منفی را مشاهده نماییم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد پتروشیمی مبین ◄

مطالب مرتبط
بنر