تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۴ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 17 مرداد 1394 ، 10:03

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در گروه خودرویی و لیزینگی، ایران خودرو با گزارش ضعیف و کاهش 88 درصدی سود نسبت به دوره گذشته، دادوستدهای منفی را تجربه نمود. مابقی شرکت های گروه اکثرا کم حجم، متعادل و مثبت شروع کردند اما با گذشت زمان معاملات بر شدت عرضه ها افزوده شد و در نهایت آنها نبز اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. برخی نمادها همچون ولبهمن (با تایید خبر افزایش سرمایه حدود 100 درصدی از محل سود انباشته)، ختراک و خرینگ از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند.

گروه بانکی و بیمه ای شروعی متعادل با گرایشی مثبت داشتند اما دادوستدهای نماد وخاور با صف خرید پرحجم آن و همچنین رشد قیمتی نمادهای وپست، وکار، اتکا، ودی و ما نمایان تر بود. گروه حمل و نقلی که شروعی مثبت داشتند نیز همسو با گروه خودرویی و بانکی متعادل و منفی پی گیری شدند که در این بین نمادهای حتاید و حکشتی مثبت و پر اقبال تر دنبال گردیدند.
درگروه شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی، پوشش 67 درصدی نماد ونفت عمدتا به دلیل فروش پروژه قشم، شروعی مثبت و پرتقاضا همراه با صف خرید را تجربه نمود. همچنین معاملات مثبت نمادهای شاراک، کرماشا، شکربن، مارون، شفن و ادامه صف خرید نماد شفارس را شاهد بودیم. قیمت های جهانی نفت اندکی رشد داشت و محصولات پتروشیمی هم در رینگ معاملات بورس کالا با افزایش تقاضای محسوسی مواجه شدند.

گروه های فلزی و معدنی با جهش قیمتی نماد فملی و رنج های مثبت سهامدار عمده، اکثرا متعادل و مثبت شدند. صف خرید نمادهای فلوله، فرآور، فنورد، فمراد، کبافق و معاملات مثبت نمادهای ذوب و هرمز را نیز شاهد بودیم. در بازارهای جهانی نوسانات اندک و ثبات بیشتری در فلزات پایه مشاهده شد که از جو انتظار برای انتشار گزارشات اقتصادی آمریکا، اروپا و چین حکایت دارد.
درگروه های برقی، تجهیزاتی و خدمات فنی، معملات نماد بکام بعد از تعدیل مثبت سنگین شرکت، که تاکنون رشد حدود 80 درصدی آن را در پی داشته است، با صف خرید مجدد دنبال شد. با توجه به رشد سریع اخیر، خرید آن به دید کوتاه مدت پر ریسک تلقی می شود. بقیه شرکت های گروه به خصوص گروه برقی اکثرا شروعی مثبت داشتند.

گروه های ساختمانی و سیمانی که شروعی مثبت داشتند در ادامه دادوستدها اکثرا متعادل و برخی با نوسانات منفی پی گیری شدند. در این بین نماد سشرق و حق تقدم آن همچنان پرتقاضا و با صف خرید به کار خود پایان دادند. نماد سمگا با داشتن سه پروژه اصلی میکامال کیش، عمار تهران، هتل فرودگاهی امام که در مجموع بیش از 3000 میلیارد تومان می باشد همچنان مورد توجه  فعالان بازار سرمایه قرار دارد و تحت حمایت های سهامدار عمده، معاملات مثبتی را تجربه نمود.

درگروه های کانی های غیر فلزی و کاشی سرامیک شاهد تعدیل منفی سنگین 73 درصدی شرکت کحافظ به دلیل افت 15 درصدی فروش بودیم و مابقی شرکت های گروه نیز منفی بسته شدند. گروه های قندی و غذایی نیز در شروع معاملات پر تقاضا ظاهر شدند و برخی نمادها همچون غالبر، غشاذر، غمارگ، غمینو، قچار، قنیشا، قثابت و کساپا با رشد قیمتی مناسبی به کارخود پایان دادند.
گروه های آی تی و دارویی اکثرا مثبت بودند که در این بین نماد رکیش با صف خرید و نمادهای پخش، دروز، دسبحا و شتهران از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

طبق انتظار، بازار شروعی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمود اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور که در گزارشات سه ماهه شرکت ها بخوبی نمایان می باشد، مثبت ها شکننده می باشند و با عقب نشینی هر چند اندک خریداران، نوسانات منفی در بازار مشاهده می شود و تا مادامی که افزایش محسوس حجم و ارزش معاملات نداشته باشیم، انتظار رشدی مستمرر دور از ذهن می باشد.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۴ مرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي ◄

مطالب مرتبط
بنر