تحلیل اختصاصی از بازار بورس۷ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 8 شهریور 1394 ، 08:45

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزات و معدنی عمدتا به دلیل رشد قیمت های جهانی، همسو با گروه های تاثیر گذار بانکی، بیمه ای، خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی با افزایش تقاضا، شروعی پرحجم و مثبت داشتند و بازاری سراسر مثبت و سبز رنگ را نمایان و رشد 245 واحدی شاخص کل ایجاد نمودند.

گروه های سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی از معدود گروه های منفی امروز بودند و گروه پتروشیمی در اواخر بازار با معاملاتی منفی مواجه گردید. همچنین گروه خودرویی و حمل و نقلی از معاملات مثبت تر و همراه با صف خرید سنگین تری برخوردار بودند. در این بین جابجایی بلوک حدود 200 میلیون سهمی نماد وبصادر، صف خرید نمادهای حفارس، فملی، فاسمين، شتران و ونفت و صف فروش و معاملات منفی نمادهای ملت، شنفت، شبهرن، شیران، شیراز، شمواد، خچرخش و خمحور نمایان تر بود. فروش املاک نوبخت و کوهستان پارک مشهد بانک دی وارد فاز اجرایی شد و افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت را برای آن در پی داشت. بیمه کوثر با دادوستدهای پرحجم، مثبت و همراه با صف خرید، سبب افزایش تقاضا در کل گروه و معاملات مثبت آنها شد و بیمه میهن با رشد 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. در گروه حمل و نقل شاهد اعلام برنده شدن شرکت خط دریا بندر (حبندر) در مناقصه تعمیر و نگهداری 6 فروند شناورهای جستجو و نجات استان خوزستان بودیم که منجر به اعلام تعدیل مثبت آن شد و با توجه به مالکیت 72 درصدی نماد حتاید در شرکت مذکور، حتاید با تعدیل مثبت مواجه خواهد شد همچنین یکی از بزرگترین شرکت های فعال در بنادر جهان ( شرکت خدمات بندری DP World) از علاقه خود برای حضور در بازار ایران خبر داد( فارس). درگروه پتروشیمی، مقایسه قیمت پلی اتیلن سبک خطی در آسیا و بازار داخل طی ۳ ماه گذشته نشان می دهد که در آسیا قیمت پلی اتیلن سبک خطی حدود ۱۳ درصد افت داشته است که با بسط آن به سایر محصولات پتروشیمی، افت قابل توجه و تشدید رقابت فروش در بازارهای بین المللی نمایان تر می شود.

گروه ساختمانی متعادل و مثبت و گروه سیمان متعادل و منفی پی گیری شدند که در این بین صف خرید و معاملات مثبت نمادهای ثرود، ثفارس، ثاباد، ثباغ، سخاش و ستران و صف فروش و معاملات منفی نمادهای ثمسکن، ثغرب، ثشرق، ثامان، سفارس و سدور نمایان تر بودند.

درگروه های ماشین آلات، برقی و تجهیزاتی، نمادهای تکنو، بمپنا و بموتو صف خرید و نمادهای بکام، تکشا، لسرما صف فروش و بقیه اکثرا کم حجم و مثبت دنبال شدند.

گروه قندی با مثبت شدن بازار اکثرا منفی شدند اما در انتهای بازار با افزایش مجدد تقاضای حاصل از نوسانگیرها، مثبت به کار خود پایان دادند. گروه های لاستیک سازی، کاشی سرامیک، کانی های غیر فلزی و غذایی اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی مثبت پی گیری شدند. در این بین صف خرید نمادهای پلوله، قصفها، قچار، كاذر و غشصفا و صف های فروش نمادهای پکرمان، کساوه، غمهرا و كپشير نمایان تر بود.

گروه های بنیادی محور دارویی و آی تی کم حجم، متعادل با گرایشی مثبت شروع شدند اما در ادامه معاملات عرضه های فروشندگان، نوسانات منفی را برای آنها در پی داشت. در این بین صف خرید نمادهای رانفور، مفاخر، شتهران، ددام، دلر و دروز نمایان تر بود.
خریدهای حقوقی ها با شتاپ بیشتری نسبت به روزهای گذشته پی گیری شد که یکی از دلایل بازار متعادل و مثبت چهارشنبه و امروز همین بود. از خریدهای روز گذشته، به خرید صندوق بازارگردانی سپهر در نماد وبصادر، سرمایه گذاری مهر در نماد وسپه، شرکت شهریار مهستان در نماد وانصار، صندوق آتیه کارکنان بانک ملت در نماد وبملت، هلدینگ خلیج فارس در نماد مبین، صندوق بازنشستگی در نماد جم، سرمایه گذاری ملی در نمادهای سشرق و ستران، پتروشیمی مبین و مدبران اقتصاد در نماد پترول می توان اشاره نمود. با توجه به ادامه خریدهای مذکور، رشد قیمت های جهانی چند روزه اخیر و قرار داشتن اکثر نمادها و گروه ها در سطوح حمایتی مهم تکنیکی، به نظر صعودی کوتاه مدت با شیبی بسیار ملایم را مشاهده نماییم و هفته ای مثبت و سبز رنگ را نظاره گر باشیم. برای فردا با توجه به مفروضات گفته شده بازاری متعادل با گرایشی مثبت پیش بینی می شود. مثبت بسته شدن بازار فردا از دید تکنیکالی حائز اهمیت می باشد. احتمالا معاملات گروه های خودرویی و حمل و نقل همچنان مثبت، گروه های بانکی، بیمه ای و پتروشیمی متعادل حتی با نوسانات منفی و گروه های پالایشگاهی، ساختمانی، سیمانی، سرمایه گذاری، واسطه گرهای مالی و آی تی منفی پیش بینی می شوند. در صورت بازگشایی احتمالی نماد شبندر طی معاملات روزهای پیش رو، با عرضه های پر حجم، افت قیمتی حدود 30 درصدی را تجربه نماید و گروه پتروشیمی و پالایشگاهی را با فشار عرضه ها و معاملاتی منفی تر مواجه گرداند.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۷ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد شرکت خودرو سازی سایپا ◄

مطالب مرتبط
بنر