تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۹ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 10 شهریور 1394 ، 09:35

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در گروه بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، نمادهای وبصادر، اتکا، وکار و خاور از معدود نمادهای مثبت و بقیه اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند در این بین جابجای مجدد بلوک 100 میلیونی نماد ونوین این بار در محدوده صفر تابلو نمایان بود. بلوک دیروز و احتمالا امروز این نماد توسط گروه توسعه ملی عرضه شد. نماد وغدیر علیرغم حمایت سهامدار عمده همچنان منفی پی گیری شد و افت حدود 86 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود.
در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، نماد خزامیا صف خرید شد و نماد خپارس متعادل پی گیری شد. نماد خمهر با گره منفی و افت حدود 14 درصدی به تعادل رسید و شایعه افزایش سرمایه 100 درصدی نماد خفنر در کنار نمادهای ولساپا، خاذین، خکار و ختراک نیز معاملاتی مثبت و بقیه اکثرا معاملات متعادل و منفی را تجربه نمودند. شایعه فروش املاک شرکت تاید واتر رنگ و بوی واقعی تری به خود گرفت و سبب افزایش تقاضا و رشد قیمتی آن شد. نمادهای توریل و حسینا نیز با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی، مثبت و بقیه اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شفارس، شپاكسا، شمواد و پاکشو مثبت دنبال شدند. نماد وپترو با افت 1.7 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نماد پترول احتمالا تحت حمایت حقوقی مدبران اقتصاد صف خرید شد، بقیه گروه اکثرا کم حجم و منفی پیگیری شدند. نماد شبریز با توجه به بازگشایی حق تقدم مورد حمایت سهامداران قرار گرفت و علیرغم افت مجدد هم گروهی ها، مثبت به کار خود پایان داد. نماد شبهرن با گره منفی، افت 15 دردصدی را تجربه نمود اما همچنان با صف فروش به کار خود پایان داد و از ادامه افت قیمتی حکایت داشت. پالایشگاه شیراز نیز به دلیل تعمیرات، افت قیمت های جهانی و داخلی و قیمت خرید بالای بخشی از نفت مصرفی، با تعدیل منفی 17 درصدی و اعلام زیان 372 ریالی در سه ماه اول سال مواجه گردید و در کنار نماد شبندر به زمان بازگشایی نزدیک تر شد.
در گروه های فلزی و معدنی، ادامه افت قیمت های جهانی و همچنین شروع منفی آنها، سبب افزایش عرضه ها و دادوستدهای منفی گروه مذکور گردید. از معدود نمادهای مثبت می توان به فلوله، فسرب، فباهنر، ارفع، کروی و کاما اشاره نمود که احتمالا دلیل اقبال گروه رویی افزایش قیمت های شمش روی می باشد.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، ادامه معاملات پرتقاضای نماد بمپنا را تحت حمایت و خریدهای کارکنان مپنا مشاهده نمودیم. نماد رتکو، لخزر و لابسا مثبت بودند. شركت حفاري شمال بعد از تعديل پيش بيني درآمد هر سهم با افت حدود 8.5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، نماد ثشرق صف خرید شد و نماد ثاژن بعد از شروعی مثبت و همراه صف خرید با توجه به اعلام پيش بيني درآمدها، متوقف شد. نمادهای ثتران، سیدکو، سفانو و وساخت متعادل و مثبت بودند و بقیه همسو با گروه سیمانی اکثرا کم حجم متعادل و منفی پی گیری شدند. شرکت بین المللی توسعه ساختمان برای سال مالی منتهی 31 شهریور 94 حدود 51 درصد تعدیل منفی اعلام کرده است که آن هم به دلیل کاهش 15 درصدی فروش می باشد. همچنین عایدی هر سهم سال مالی منتهی به شهریور 95 را به دلیل رشد 17 درصدی فروش با افزایش چشمگیر 43 درصدی اعلام نموده است.
گروه قندی با صف های خرید و رشد قیمتی همچنان چشم نوازی نمودند. واردات بی رویه و بی کیفیت تایرهای چینی با توجه به رکود حال حاضر، فشار مضاعفی را بر تولید کنندگان داخلی ایجاد نموده و افت قیمتی نمادهای آنها را در پی داشته است در این بین نماد پتایر صف خرید شد. نماد کاذر در کانی های غیر فلزی صف خرید شد و بقیه شرکت های گروه متعادل و مثبت دنبال شدند.
در گروه های آی تی و دارویی، سبحان دارو افزایش سرمایه 50 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران را به سازمان ارسال نمود. نماد رانفور با گره مثبت و رشد 8 دردصدی، رشد 69 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود. با توجه به متعادل شدن معاملات و همچنین رشد شارپی اخیر آنها،  احتمالا چند صباحی متعادل با گرایشی منفی دنبال گردد. نمادهای مداران و دکوثر نیز با اقبال بیشتر و مثبت پی گیری شدند.
با توجه به نحوه معاملات و در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی و همچنین عدم بازگشایی نمادهای شبندر و شراز، احتمالا فردا در گروه های خودرویی، لیزینگی، حمل و نقلی و ساختمانی نمادهای وبصادر، خاور، خپارس، خزامیاد، خساپا، وساخت، حسینا و حتاید مثبت پی گیری شوند و سبب افزایش تقاضا در بقیه هم گروهی ها و در نتیجه متعادل و مثبت شدن بازار شوند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۹ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد خپارس ◄

مطالب مرتبط
بنر