اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۲ شهریور ۹۴

دوشنبه ، 23 شهریور 1394 ، 09:29

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا

طبق اطلاعات بودجه منتهی به 31/06/95؛ شرکت با سرمایه ای معادل 3.000 میلیارد ریال به مبلغ 99 ریال زیان به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که این رقم نسبت به آخرین پیش بینی سال قبل 10 درصد افزایش را نشان می دهد.
سود حاصل از سرمایه گذاری طی این دوره بالغ بر 60 میلیارد ریال بوده و نسبت به آخرین پیش بینی سال قبل حدود 69 درصد کاهش داشته است. حدود 37 درصد این رقم از محل سرمایه گذاری در شرکت توسعه سرمایه رسا بوده که 45 درصد مالکیت آن در اختیار شرکت می باشد. درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت پتروشیمی جم و هلدینگ خلیج فارس هم به ترتیب 18 و 10 درصد از درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت را به خود اختصاص داده اند. کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری به دلیل کاهش درآمد حاصل از شرکت های نیرو محرکه موتور سیکلت ایران، توسعه گستر برنا و توسعه بازرگانی برنا می باشد. سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها در بودجه 95 با 3،252 درصد افزایش نسبت به آخرین پیش بینی سال قبل به مبلغ 160 میلیارد ریال اعلام شده است.  بنابراین جمع درآمدها با افزایشی 10 درصدی نسبت به پیش بینی قبل برآورد شده است.
هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی هم با افزایش 19 درصدی نسبت به آخرین پیش بینی 94 حدود 45 میلیارد ریال برآورد شده است. مجموعه عوامل بالا منجر به افزایش 5 درصدی برآورد سود عملیاتی به مبلغ 175 میلیارد ریال شده است. نکته قابل توجه میزان هزینه های مالی بسیار زیاد شرکت نسبت به درآمد آن می باشد که نه تنها سود عملیاتی کفاف آن را نمی دهد بلکه شرکت را به حالت زیان در می آورد. بنابراین با توجه به سود عملیاتی 58 ریالی شرکت به ازای هر سهم، اما میزان سود کلی هر سهم پس از کسر مالیات زیانی معادل 99 ریال می باشد که نسبت به سال قبل با 10 درصد افزایش همراه بوده است.
بنابراین افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری ها موجب افزایش درآمدها شده است اما میزان هزینه ها به مقدار بیشتری به نسبت افزایش درآمدها، رشد داشته است که منجر به افزایش 10 درصدی زیان برآوردی شرکت در بودجه 95 نسبت به آخرین پیش بینی سال قبل می باشد.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری صنعت نفت
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۲ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر