تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۳ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 24 شهریور 1394 ، 10:18

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

افزایش شاخص این بار با نمادهای همراه، حکشتی، اخابر و شیران صورت پذیرفت و اکثر گروه ها و نمادها طبق پیش بینی بعد از شروعی متعادل، در اواخر بازار با فشار عرضه ها مواجه شدند و در نهایت اکثرا با افت قیمتی به کار خود پایان دادند.

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی نمادهای ولبهمن، وکار، وخاور، کوثر، حتاید، حکشتی، وبیمه، وتوصا، واتی، وبانک، حفارس و خاذین با اقبال بیشتر رشد قیمتی را تجربه نمودند و بقیه گروه ها بعد از شروعی متعادل با عقب نشینی محسوس خریداران مواجه و منفی شدند و کل بازار را به منفی شدن مجدد سوق دادند. در این بین اکثر  نمادهای گروه بانکی تحت حمایت سهامداران عمده، متعادل تر و گروه قطعه ساز منفی تر به کار خود پایان دادند.عدم خرید بلوک 5.01 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری رنا و افزایش روز افزون دلار (نیاز واردات ماده اولیه اکثر گروه های مذکور) مزید بر منفی شدن بازار می باشد. شركت سرمايه گذاري بوعلي جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه، متوقف شد. همچنین مجوز پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت کوثر یکم(در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با تضمین سود 22 درصد سالیانه)، سود آفرین نیکا(در سهام و با اندازه کوچک) و توسعه تعاون صبا(در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود 22 درصد سالیانه) صادر شد( ایرنا).

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نماد شسینا همچنان صف خرید، نمادهای شیران، شگل، شپدیس و خراسان با جهش قیمتی مواجه شدند، نماد شبندر با حمایت سهامدار عمده متعادل و منفی دنبال شد و بقیه گروه های مذکور بعد از شروعی متعادل اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. همچنین نماد شپدیس که نرخ خوراک و سوخت را در بودجه 13 سنت دیده، تحت حمایت سهامدار عمده، مثبت دنبال شد. با واگذاری بخش‌های باقیمانده طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به دو شرکت ایرانی توسط شرکت ملی نفت ایران، عملا حضور و یا مشارکت احتمالی توتال فرانسه در توسعه این میدان مشترک گازی منتفی شد (خبرگزاری مهر).

در گروه های فلزی و معدنی، نماد فنورد همچنان پرتقاضا و مثبت، نمادهای ومعادن، فولاد، فمراد، میدکو، فلوله و فاسمین متعادل با گرایشی مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند. حمایت های سهامداران عمده در نمادهای ومعادن و فولاد شدت بیشتری گرفته است اما افت مجدد قیمت های جهانی فلزات اساسی همچنان این گروه را با چالشی سخت مواجه ساخته است. خداحافظی محمدعلی احمد زاد اصل از صندوق بازنشستگی فولاد با ارائه رزومه ای قابل قبول و مثبت را شاهد بودیم.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای رمپنا، تکنو و بنیرو مثبت و بقیه اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند. در گروه های ساختمانی و سیمانی، نماد ثتران برای اعلام تعدیل سود متوقف شد و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین معاملات مثبت و پرحجم نمادهای آ س پ، ثاژن، سپاها و سکارون نمایان تر بود. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تصویب افزایش سقف وام مسکن مهر در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی خبر داد(خبرگزاری مهر).

معاملات بسیار پرحجم و مثبت نماد قثابت و ادامه رشد قیمتی گروه قندی را نظاره گر بودیم که در اواخر بازار برخی نمادها با عرضه  های بیشتر، کاهش قیمت را تجربه نمودند و احتمالا فردا منفی دنبال شوند. در گروه کانی های غیر فلزی صف خرید پرتقاضای نماد شلیا سبب مثبت شدن برخی هم گروهی ها همچون نمادهای کهمدا و کساپا گردید. شرکت قاسم ایران افزایش سرمایه ۶۶٫۶۷ درصد از محل اندوخته و مطالبات آورده سهامداران را اجرا نمود. و نماد پتایر در گروه لاستیک سازی صف خرید شد بقیه نیز اکثرا افت قیمتی را دنبال کردند.
در گروه های آی تی و دارویی، رشد و جابجایی بلوک در درصدهای مثبت نمادهای اخابر و همراه سبب رشد شاخص شد. نمادهای دالبر، سیستم، والبر و شتهران مثبت و بقیه متعادل به کار خود پایان دادند.

با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها و برخلاف تمام انتظارات فعالین اقتصادی در خصوص اعلام بودجه انقباضی سال 95 در راستای ادامه سیاست های انقباضی دولت، افزایش روز افزون قیمت های دلار داخلی و نزدیکی به انتشار گزارشات سه ماهه دوم شرکت ها و انتهای سال مالی کارگزاری ها، همچنان بازاری خسته کننده، شکننده، متعادل و منفی پیش بینی می شود که با افت فرسایشی می تواند تنها نوسانات مثبتی را تجربه نماید.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۳ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری صنعت نفت ◄

مطالب مرتبط
بنر