تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۴ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 25 شهریور 1394 ، 08:16

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، امروز نیز معاملات اکثر گروه ها منفی دنبال شد و افت قیمت ها، اندک سهامدار حقیقی باقی مانده بازار را با ضررهای بیشتر مواجه گردانید. در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای ولصنم، حسینا، حتاید، وبیمه، وتوصا، وبانک، میهن، وکار و وخاور از معدود نمادهای مثبت بودند و بقیه اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند.

همچنین با خبرهای حائز اهمیت تخفیف بانک مرکزی به بانک‌ها و کاهش نرخ جریمه اضافه برداشت‌های قبلی بانک‌های دولتی، و اصل چهل و چهارم (فارس)، ادعای ورشکستگی قریب‌الوقوع صنعت پتروشیمی در نامه به رئیس جمهور(تسنیم)، سقف تضمین هر سپرده گذار در بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ شد(بورس پرس). گزارش بلومبرگ افزایش تقاضای خارجی‌ها برای حضور در بورس تهران(ایسنا) و مشخص شدن اولین گروه پیمانکاران مشمول دریافت اسناد خزانه با تسویه بخش قابل توجهی از بدهی توسط انتشار ١٠٠٠ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه توسط دولت و وزارت راه، می باشد.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، فلزی و معدنی، فلزی و معدنی، قیمت های جهانی نفت و فلزات پایه با افت اندک قیمت ها مواجه شد. توقف نمادهای فملی، زنجان و پاکشو، متوقف شد و در گروه های مذکور گروه پترو شیمی با حمایت سهامداران عمده مواجه شدند تا جایی که برخی نمادها همچون پترول، شپدیس، شیران، فارس، شکربن، شسینا، بنیرو، شگل و شفارس معاملاتی مثبت و صف خرید را تجربه نمودند. صف فروش نماد شبندر همچنان فشار فروش مضاعفی به گروه پالایشگاهی و کل بازار ایجاد نمود. عرضه یکجای سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد صورت پذیرفت.

در گروه های ساختمانی و سیمانی، قندی، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی، طبق انتظار گروه قندی، منفی شروع شدند اما منفی شدن کل بازار سبب افزایش تقاضا و رشد قیمتی مجدد آنها شد، نماد تیپیکو در گروه دارویی متوقف شد و نماد شتهران بعد از ما ه ها صف خرید و رشد قیمتی همچنان پرتقاضا و با صف خرید دنبال شد. عرضه مکرر صف خرید نماد شلیا، با توجه به رشد مناسب و عرضه های پر حجم امروز احتمالا فردا متعادل و منفی دنبال خواهد شد.

نمادهایذ ثباغ، ثغرب، پتایر، کاذر، سبزوار، سخاش، غاذر، دلقما و دعبید متعادل و مثبت پی گیری شدند و بقیه همسو با کل بازار افت قیمتی را تجربه نمودند.

با توجه نحوه دادوستدها و از دست رفتن سطوح حمایتی مهم اکثر گروه ها و نمادهای تاثیر گذاری همچون خودرو و شبندر و غیره...احتمالا همچنان بازاری کم حجم، منفی، خسته کننده و شکننده را فردا نظاره گر باشیم که در این بین عرضه اولیه ثپردیس هم می تواند به رکود بازار بیافزاید.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۴ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد مخابرات ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر