تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۶ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 26 شهریور 1394 ، 08:10

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در گروههایخودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، نماد خکمک صف خرید شد و نمادهای توریل، حفارس، حسینا، ولصنم، خاور، خکاوه، خزامیاد، خپارس و ورنا مثبت و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی مثبت به کار خود پایان دادند.

شرکت لیزینگخودروغدیرباسرمایه 300 میلیاردريالی،برایسالمالیمنتهیبهآذر 94 مبلغ 521 ريالسودپیشبینیکردهاست. درسالگذشتهضمنوصولحجمعمدهایازمطالبات،نیمیازبدهیهایخودراتسویهنمود.درسالجاریبهالزامبانکمرکزی،بابتمطالباتمشکوکالوصولمبلغ 80 میلیاردریالهزینهدرنظرگرفتهکهدرگزارش 6 ماهههزینهمذکورراشناسایینکردهاست. برایسالجاریلیزینگ 375 دستگاهخودروپیشبینینموده کهباتوجهبهافزایشسرمایهدرپیش، امیدبهبهبودشرایطاقتصادیو افزایشتولیداتخودروورفعتحریمها،انتظارمیرود باتعدادبالاترلیزینگشرایط بهتری را تجربه نماید.

در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، صفخریدنمادهایدانا، وکاروکوثرچشمنوازی نمود و بقیه متعادل با گرایشی مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین شرکتهاي چند رشته اي صنعتي همچون وغدیر از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بودند.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، تعدیل مثبت احتمالی شرکت شکربن سبب توقف آن و نماد وپترو شد. نماد شسینا همچنان صف خرید و پترول تحت حمایت مجدد سهامدار عمده مثبت دنبال شد. بقیه اکثرا متعادل و منفی پی گیری شدند که در اینبین گروه پالایشگاهی همچنان با فشار فروش بالاتر و افت قیمتی بیشتر دنبال شدند.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد ذوب صف خرید شد، نمادهای فنوال، فلوله و فایرا مثبت و بقیه متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند که در این بین گروه استخراج کانه هاي فلزي همچون نماد کبافق با فشار فروش بالاتر و معاملات منفی تری پی گیری شدند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نماد بکاب باتوجهبهتعديلمنفیوباافتحدود9درصدیبهگردونهمعاملاتبازگشت. نمادهای بنیرو، فاذر و تکمبا مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند. در گروه ساختمانی، شفافسازیشرکتآسپوتغییرکاربریزمینشمشکعلیرغمعدم تاثیردرسالمالی 94 و 95 سببمعاملاتمثبتآنشد و نمادثمسکنهم باحدود 5 درصدرشدبهگردونهمعاملاتبازگشت. نمادثنوساباصفخریددنبالشد و نمادثپردیسدرقیمتهای مناسب540تومانکشفقیمتشد و بقیه اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند.ثمسکن سال 93 در ابتدای سال برای ثشرق و ثتران 308 میلیارد ریال سود پیش بینی کرد، اما در ادامه با تعدیل منفی، این رقم را به 165 میلیارد ریال کاهش داد و پروژه هایی را که پیش بینی کرده بود در سال 94 فروخته شود، به بودجه 95 منتقل نمود. اکنون برای سال 95 سود 305 میلیارد ریال از محل ثشرق و ثتران پیش بینی نمودهاست. معمولا سودهایی که شرکت های ساختمانی در ابتدای سال پیش بینی می کنند، در طی سال انحراف پیدا می نماید. سهامدار عمده ثمسکن در سال های اخیر نشان داده بعد عرضه اولیه، در افت قیمتی از سهم حمایت نمی کند. دور از ذهن نیست که عاقبتی این چنینی در انتظار نماد ثپردیس باشد.

در گروه های قندی، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی، طبق انتظار برخی نمادهای گروه قندی منفی شدند اما نماد قشهد با رشد حدود 29 درصدی به گردونه معاملات بازگشت، نماد شلیا متعادل و منفی پی گیری شد ونمادهای غمهرا، سیستم، کفپارس، کمرجان، پتایر، و پسهند و اکثر دارویی ها مثبت و بقیه اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. یکمنبعآگاهبهفارسگفت: قیمتتمامشدهشکرباچغندرقندکیلویی 270 تومانبیشاز 2600 توماناستواحتمالداردکهشورایاقتصادقیمتاینمحصولرابین 2500 تا 2530 تومانتعیینکند.

 

با توجه به مفروضات گفته شده و قرار داشتن اکثر نمادهای و گروه ها در سطوح جذاب خرید، احتمالا در هفته پیش رو حرکتی روبه بالا و صعودی کوتاه مدت صرفا تکنیکالی را نظاره گر باشیم اما تا مادامی که حجم و ارزش معاملات افزایش محسوس و چشمگیری نداشته باشد همچنان بازاری شکننده و فرسایشی را مشاهده خواهیم نمود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۶ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد ایران خورو دیزل ◄

مطالب مرتبط
بنر