تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۸ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 29 شهریور 1394 ، 09:00

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در گروههای خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی، بعد از شروعی مثبت، در اواسط بازار باعقبنشینی محسوس خریداران،نوسانات منفی نمایان شدند که در این بین معاملات مثبت برخی نمادها همچون ولغدر و خکمک چشم نوازی می نمودو بقیه شرکت ها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.همچنین در معاملات امروز عرضه عمده سهام شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس(حفارس) را نظاره گر بودیم.

در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، نمادهایوکار، کوثر، ودی و وکوثر با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر و نمادهای بساما، ملت، دانا، ونیکی، وخاور و وپست با فشار فروش بیشتر، منفی ترپیگیری شدند و بقیه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، بامنفیشدننمادهایشبندر و پترول،اکثرا نمادها منفی شدند که در این بین گروه پالایشگاهی از فشار فروش به مراتب بالاتر و معاملات منفی تری برخوردار بود.معاملات پرحجم و بلوکی نماد پترول و جابجایی سهامداران همچنان ادامه داشت.فروش های شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین(تاپیکو) در نماد شپنا آنهم در قیمت های منفی، فشار فروش مضاعفی ایجاد نموده است. در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای مارون و شسینا چشم نوازی می نمود. همچنین پیشنهاد روسیه برای خرید نفت و فرآورده نفتی از ایران(خبرگزاری فارس)نیز تامل برانگیز و حائز اهمیت بود.

در گروه های فلزی و معدنی،نمادهرمز تحت حمایت حقوقی فولاد مبارکه بارشدقیمتی وصف خرید مواجه شد. نمادهای فایرا فلوله، وتوکا و زنگان نیز مثبت و بقیه اکثرا متعادل دنبال شدند که در این  بین گروه استخراجکانههايفلزي همچون نمادهای کچاد و کگل با فشار فروش بیشتر ومعاملات منفی تر به کار خود پایان دادند. تضعیف روز افزون اقتصادهای بزرگ سبب شد فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره را بدون افزایش در سطح قبلی حفظ نماید. قیمت های جهانی انواع نفت و فلزات پایه مجددا کاهش(اندک) یافت و فلزات رنگین افزایش قیمتی را تجربه نمودند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، اکثرا منفی و افت قیمتی را تجربه نمودند از معدود نمادهای مثبت می توان به نماد بالاس اشاره نمود. نمادبزرگترینشرکتبرقیخاورمیانه(دماوند)در فرابورس درجوبه زمان عرضهاولیهنزدیکترشد(بورس پرس).

در گروه ساختمانی، سهم تازه وارد بازار، ثپردیس با صف خرید پرحجم و عرضه قطره چکانی دنبال شد و سبب افزایش تقاضا و معاملات مثبت اکثر هم گروهی ها شد اما گروه سیمانی همچنان کمحجم و منفی دنبال شدند. نماد ثپردیس باتوجه به جو بازار وصف خریدپر حجم،به نظر رشدقیمتی تا محدوده 650 تومان راتجربه نماید.

بامثبت شدن کلیت بازار،اکثر نمادهای گروه قندی،منفی شدند و فقط نمادهای قصفها، قشهد، قزوین و قشیرین مجددا رشد قیمتی را تجربه نمودند.گروه های آی تی و دارویی و غذایی کم حجم و مثبت و گروه های کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی اکثرا منفی دنبال شدند. همچنین گزارش ضعیف و پوشش اندک شرکت پرحاشیه قاسم به دلیل هزینه های مالی را نظاره گر بودیم.نماد كيبيسی با رشدحدود1.5درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نماد شتهران همچنان با صف خرید پی گیری شد.

ریزش بورس چین واقدام های انجام‌شده دولت این کشور برای مقابله با تداوم روند فرسایشی بازارسهام(که برخی اقدام‌های صورت گرفته دراین بازار بسیار شبیه بورس ایران می باشد -فارس)، همچنین عدم همکاری کشورهای تولید کننده نفت(موسوم به اوپک)، همسو با رکود سنکین اقتصادی کشور و ادامه تصمیمات انقباضی دولت مردان کشور همچنان روندی فرسایشی با شیب منفی برای بازار سرمایه را تداعی می نماید. بنابراین برای فردا بازاری منفی به خصوص در گروه های بزرگ پیش بینی می شود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۸ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک انصار ◄

مطالب مرتبط
بنر