تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 30 شهریور 1394 ، 13:59

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی اکثر گروه ها و نمادها با اعمال فشار فروش، معاملات منفی و صف فروش را تجربه نمودند اما فشار فروش ها به حدی بود که شاخص کل با ۷۰۱ واحد افت به مرز ۶۱ هزار و ۵۵۳ واحد رسید. بیشترین تاثیر منفی را نمادهای حکشتی، شبندر و وبملت و ارزش کل معاملات به ۲۳۷ میلیارد تومان رسید که بیشتر آن مربوط به معاملات اوراق مشارکتی همچون اوراق مساپا بود.

نماد خفناور در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل و نمادهای وکوثر و وکار در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی متعادل و مثبت دنبال شدند و بقیه گروه های مذکور اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند. جابجایی بلوک 12 میلیونی در نماد ودی و ادامه حمایت های حقوقی سپهر صادرات از نماد وبصادر نیز قابل تامل بود. بانک سینا که مالک 9 و 8 درصد از سهام شرکت های خدمات دریایی و بندری سینا و بیمه پارسیان می باشد، قصد خروج از جمع سهامداران این شرکت ها را دارد. بهای تمام شده 16 میلیون سهم حسینا حدود 751 میلیارد ریال و 160میلیون سهم پارسیان بالغ بر 192 میلیارد ریال در صورت های مالی بانک سینا ثبت شده و احتمال تعدیل پیش بینی سود بانک سینا از این محل وجود دارد.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای مارون، شسینا و شپاس متعادل و مثبت و بقیه نمادها منفی پی گیری شدند. پوشش مناسب 25 درصدی سه ماه وپترو به دلیل کاهش هزینه های مالی را نظاره گر بودیم و شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، متوقف شد. نماد شاوان با توجه به تعديل منفی اعلامی با افت حدود 40 درصدی آماده بازگشت به گردونه معاملات شد اما قیمت ها مچ نشد و به فردا موکول شد.
در گروه های فلزی و معدنی، روز گذشته جابجایی بلوک 81 میلیونی در نماد میدکو را نظاره گر بودیم و نماد هرمز همچنان با صف خرید دنبال شد و بقیه همانند کلیت بازار منفی دنبال شدند.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، پوشش ضعیف نه ماه 51 درصدی موتوژن به دلیل افزایش هزینه های مالی و اداری منتشر نمود. سود نماد بمپنا احتمالا از 19 مهر ماه توسط شعب بانك سينا پرداخت خواهد شد. در گروه های ساختمانی و سیمانی، نماد ثپردیس با عرضه صف خرید متعادل و حتی منفی شد و ثاباد و سکرما از معدود نمادهای مثبت و بقیه اکثرا منفی و افت قیمتی را تجربه نمودند.
خالی بودن ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه‌ها و خشکسالی و کاهش عیار چغندر قند مانع سود آوری کارخانه‌های قندی شده است(فارس) و امروز معاملاتی منفی را تجربه نمودند که ادامه صف خرید نمادهای قصفها، قزوین و غاذر چشم نوازی می نمود. یک بام و دو هوا در افزایش قیمت شیر همچنان ادامه دارد تا جایی که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از توافق صنایع لبنی با دامداران مبنی بر افزایش قیمت پلکانی شیر خام خبر می‌دهد اما شرکت های لبنی هیچ‌ توافقی در این باره را تأیید نمی‌کنند(فارس) و همین امر سبب ابهام و افت این گروه کوچک شده است.
از معدود گروه هایی که از فشار فروش کمتری برخوردار بود و همچنان نوسانات مثبتی داشتند به گروه دارویی می توان اشاره نمود. در گروه آی تی نیز مرقام و سیستم متعادل و مثبت بودند.

برای فردا نیز ادامه بازار منفی و افت مجدد قیمت ها پیش بینی می شود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۹ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ رایان سایپا ◄

مطالب مرتبط
بنر