اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۷ مهر ۹۴

سه شنبه ، 28 مهر 1394 ، 11:38

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

فولاد امیرکبیر کاشان
شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 429 میلیارد ریال، مبلغ 407 ریال اعلام نموده است.این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 48 درصد تعدیل منفی همراه شده است.طی دوره شش ماهه منتهی به 31/6/94 حدود 17 درصد این مبلغ محقق گردیده است.پیش بینی تقسیم سود ؛ مبلغ 41 ریال به ازای هر سهم می باشد.
از دلایل تعدیل منفی شرکت در بودجه سال 94 می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1)    کاهش فروش به میزان 9 درصد و رسیدن آن به مبلغ 2،675 میلیارد ریال که با وجود کاهش 6 درصدی بهای تمام شده و درنظر گرفتن مبلغ 2،374 میلیارد برای آن ؛ نهایتا منجر به کاهش 27 درصدی سود ناخالص و کاهش حاشیه سود ناخالص از میزان 14 درصد به میزان 11 درصد گردیده است.
2)    کاهش خالص سایر درآمدهای عملیاتی از مبلغ 70 میلیارد ریال به مبلغ 8 میلیارد ریال- (در پیش بینی قبلی خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی، شامل درآمد حاصل از فروش ضایعات و هزینه های جذب نشده در تولید بوده است.)
3)    افزایش 67 درصدی هزینه های مالی و رسیدن آن به مبلغ 47 میلیارد ریال
نکات با اهمیت :
•    ترکیب فروش محصولات براساس مبلغ فروش بودجه در نمودار زیر نشان داده شده است :


•    مقدار تولید محصولات شرکت در بودجه فعلی نسبت به بودجه قبل و هم چنین مقدار تولید دوره شش ماهه اول سال در نمودار زیر نشان داده شده است : (ارقام به تن) مجموع تولید شرکت 391 هزار تن می باشد که نسبت به بودجه قبل 7 درصد کاهش پیدا کرده است. مقدار تولید محصول گالوانیزه در بودجه فعلی حدود 7 درصد افت داشته و طی دوره شش ماهه 51 درصد آن پوشش داده شده است.

 


•    مقدار فروش محصولات شرکت در بودجه فعلی نسبت به بودجه قبل و هم چنین مقدار فروش دوره شش ماهه اول سال در نمودار زیر نشان داده شده است : (ارقام به تن) مجموع فروش به مقدار 139 هزار تن پیش بینی شده که نسبت به بودجه قبل با 17 درصد افت همراه شده است. مقدار فروش محصول گالوانیزه در بودجه فعلی حدود 7 درصد افت داشته و طی دوره شش ماهه 51 درصد آن پوشش داده شده است.

 


•    محصول گالوانیزه که 98 درصد مبلغ فروش شرکت را تشکیل می دهد در بودجه فعلی با 1 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل به مبلغ 22،270 هزار ریال به ازای هر تن دیده شده ؛ این در حالی است که در شش ماهه اول سال با میانگین نرخ 23،409 هزار ریال به ازای هر تن به فروش رسیده است. 
•    91 درصد بهای تمام شده در بودجه را مواد مصرفی تشکیل می دهد .مجموع مواد مصرفی 6 درصد نسبت به بودجه قبل افت داشته و به مبلغ 2،168 میلیارد ریال رسیده است.ورق گرم اسید شویی نشده که 81 درصد مبلغ مواد مصرفی بودجه را تشکیل می دهد ؛ در بودجه فعلی با نرخ 15،501 هزار ریال به ازای هر تن دیده شده ؛ این درحالی است که طی شش ماه اول سال با نرخ 16،992 هزار ریال به ازای هر تن مصرف شده است.
نتیجه گیری :
همانطور که اشاره شد شرکت پیش بینی جدید سود سال 94 را با افت قابل ملاحظه اعلام نموده است. در خصوص پیش بینی جدید نیز اگرچه پوشش فروش شرکت طی دوره شش ماهه مناسب بوده و 54 درصد مبلغ فروش بودجه محقق شده است اما بهای تمام شده بالاتر و همچنین شناسایی هزینه های اداری و مالی نهایتا منجر به پوشش 21 درصدی سود عملیاتی و پوشش 17 درصدی مبلغ سود خالص در دوره شش ماهه اول سال گردیده است. مشکلات شرکت در فروش محصولات به جهت رکود موجود درصنعت فولاد، منجر به اخذ تسهیلات بیشتر و در ادامه بالاتر رفتن هزینه های مالی آن گردیده است. با توجه به این موارد، امکان تحقق سود 407 ریالی برای این شرکت در پایان سال 94 نیز با تردید همراه است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد بانک تجارت
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۶ مهر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر