تحلیل اختصاصی از بازار بورس 29 مهر 94 و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 30 مهر 1394 ، 09:22

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

نحوه دادوستدها زیر سایه گزارشات 6 ماه
طبق انتظار اکثر نمادهای گروه خودرویی با فشار فروش به مراتب بیشتری نسبت به بقیه گروهها، افت قیمتی راتجربه نمودند که در این بین صف خرید نمادهای خچرخش و خفنر همچنان قابل تامل بود.پوشش مناسب 59 درصدی شرکت لیزینگ رایان سایپا عمدتا به دلیل رشد درآمدهای لیزینگی سبب داد و ستدها ی متعادل آن شد که حمایت های حقوقی مزید بر علت بود. نمادخفناور جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد. در گروه حمل و نقل، نماد حتاید متعادل، مثبت و بقیه منفی پی گیری شدند.
ازمعدودنمادهای مثبت گروههای بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری به شرکت های چند رشته ای، کوثر، بساما وکارو وکوثر میتوان اشاره نمود و بقیه همگروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال میشوند .همچنان حمایت های سهامداران عمده و حقوقی ها از نمادهای مذکور مانع از افت بیشتر و دادوستدهای متعادل آنها شده است.
درگروه پتروشیمی نماد شسینا همچنان صف خرید بدون عرضه و نمادهای پارسان، خراسان وکرمانشا تحت حمایتهای سهام دار عمده (احتمالا مجموعه غدیر) همچنان مثبت و بقیه معاملاتی متعادل، منفی را تجربه نمودند.گروه پالایشگاهی اکثرا تحت تاثیر معاملات منفی نماد شبندر، منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای شاوان، شتران و شراز صف فروش نیز شدند. پوشش 56 درصدی پتروشیمی مبین از احتمال تعدیل مثبت هرچند اندک آن تا انتهای سال حکایت دارد ومعاملاتی پرحجم و مثبت را برای آن درپی داشته است همچنین مجمع عمومی سالیانه شرکت هلدینگ خلیج فارس به دلیل عدم انتشار صورتهای مالی دو هفته به تعویق افتاد. نماد شمواد باتوجه به ارائه اطلاعات پيشبيني منفی به گردونه معاملات بازگشت.
درگروههای فلزی و معدنی، پوشش نامناسب شرکت فملی(17 درصد) عمدتا به دلیل کاهش فروشکاتد و کاهش صادرات به دلیل رکود سنگین داخلی و خارجی و گزارش بسیار ضعیف و شناسایی زیان سنگین شرکت ذوب آهن در گزارش 6 ماه، سبب افزایش عرضه ها، معاملات منفی وافت قیمتی اکثر نمادهای گروه های مذکورگردید که در این بین افت قیمتهای جهانی وتضعیف اقتصاد چین همچنان به عنوان بار مضاعف مزید بر علت می باشد.از معدود نمادهای مثبت گروه به فخوز و ومعادن می توان اشاره نمود.
نمادهای فاما، بکام، وتوشه، لخزر، تایرا، تکمبا و بمپنا متعادل، مثبت و بقیه متعادل، منفی در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، دنبال شدند. نماد تپمپیپسا زبر گزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني برتقسيم سود نقدي و لغ وآگهي دعوت به مجمع عمومي فوق العاده آماده بازگشایی شد اما به دلیل منطبق نشدن درخواست های خریداران و فروشندگان به روزکاری بعد موکول گردید.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، انتشار خبر افزایش سرمایه نماد سمگا سبب افزایش تقاضا و رشد قیمتی آن شد.نمادهای ثنوسا و وساخت که به بهشت کوتاه مدتی ها و نوسان گیرها شهرت دارند مجددا مورد توجه آنها قرار گرفته اند اما با توجه به شرایط بنیادی نامناسب و نزدیکی به سطوح مقاومتی پرریسک ارزیابی می شوند. تعدیل منفی 15 درصدی شرکت سیمانفار سعمدتا به دلیل رکود، کاهش فروش واعمال تخفیفات سبب صف فروش آن شده است. نماد سيمان خاش با توجه به تعديل پيشبيني درآمد هرسهم،متوقف شد و تعدیل مثبت 25 درصدی و پوشش 76 درصدی شرکت را رونمایی نمود. نمادهای سخوز، سبهان و سرود از معدود نمادهای مثبت گروه های مذکور بودند و بقیه منفی به کار خود پایان دادند.
درگروه لاستیکسازی، نماد پاسابه دلیل صرفا تکنیکالی با افزایش تقاضا و صف خرید و نماد پتایر به دلیل اعلام تعدیل مثبت با رشد قیمتی مواجه گردیدند اما با توجه به رکود سنگین وواردات بیرویه محصولات، این صنعت از شرایط بنیادی سخت و نامطلوبی برخوردار بوده و از ریسک به نسبت بالایی برخوردار می باشد. درگروهآی تیومخابراتی، نماد رکیشبا حجم داد وستدها یمناسببه رشد  قیمتی خود ادامه داد، نماد مرقام صف خرید و بقیه مثبت به کار خود پایان دادند. رشد 8 درصدی سود و پوشش مناسب 46.5 درصدی همراه ا ول سبب معاملات مثبت خود و نماد اخابرو در نتیجه موجب رشدشاخصکلگردید.گروههایقندی،غذاییودارویی،کمحجممثبتدنبالشدند و نماد حقتقد مشركت البرزدارو باتوجه به پايان مهلت پذيره نويسي،متوقف شد.
درپایان دادوستدها ی امروز شاخص کلعلیر غما فتکلی بازار متاثر از نمادهای وغدیر وپارسانر شد 33.02 واحدی را تجربه نمود و به ارتفاع 63,175 واحدی رسید. بیشترین تاثیرمنفی نیز نمادهای شبندر وخودرو داشتند. طبق پیشبینی نحواهد داد و ستده ازیر سایه گزارشات 6 ماه بودکه در این بین تعطیلات آخر هفته وشنبه پیشرو مزید بر علت شدوکاهش چشمگیر حجم معاملات را در پیداشت که با عقب نشینی خریداران و فروش فروشندگان خسته، شاهد بازاری کم حجم، فرسایشی ومنفی بودیم وانتظار می رود حداقل تا اواسط هفته پیشرو استمرار داشته باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس 29 مهر 94
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری صنعت نفت ◄

مطالب مرتبط
بنر