تحلیل اختصاصی از بازار بورس 5 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 6 آبان 1394 ، 09:26

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

جهش گروه سیمانی
اکثر نمادها و گروه ها کم حجم و مثبت دنبال شدند که در این بین گروه بیمه ای، قندی و سیمانی از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که اکثر نمادهای گروه بیمه ای معاملاتی همراه با صف خرید را تجربه نمودند. در ابتدای بازار، جابجایی بلوک نماد وغدیر در درصدهای مثبت، رشد 50 واحدی شاخص کل را در پی داشت. گروه خودرویی در غیاب نمادهای بزرگ متوقف، معاملات متعادل و منفی را تجربه نمودند که در این بین گروه قطعه ساز به مراتب منفی تر دنبال شدند.گروه لیزینگی با توجه به بسته خروج از رکود دولت(پرداخت وام های کم بهره) و عقب نشینی محسوس خریداران در اواخر بازار، اکثرا منفی به کار خود پایان دادند تا جایی که نماد ولغدر صف فروش شد. گروه حمل و نقل بواسطه انتشار گزارشات مناسب اکثرا متعادل، مثبت دنبال شدند که در این بین نماد حتوکا مثبت تر از بقیه به کار خود پایان داد.
گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری با ادامه حمایت های سهامداران عمده و ارائه گزارشات معقول و مثبت همچون بانک انصار و بانک سینا و اکثر بیمه ای ها، معاملاتی مثبت را تجربه نمودند که گروه بیمه ای از اقبال بسیار بالاتری برخوردار بودند. نماد وغدیر جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه متوقف شد.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شپلی، شمواد و شسینا صف خرید و بقیه متعادل دنبال شدند. پتروشیمی شیراز تعدیل منفی 17 درصدی عمدتا به دلیل شناسایی زیان تسعیر ارز را رونمایی نمود که نرخ خوراک 13 سنتی مزید بر علت شد و در نهایت به کاهش سود عملیاتی آن انجامید.. نمادهای شاوان و شراز با افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی صف خرید شدند و بقیه هم گروهی ها مثبت دنبال شدند اما در اواخر بازار و متعادل شدن نماد شبندر، نمادهای شبریز و شسپا با افزایش فشار فروش به کار خود پایان دادند.
در گروه های فلزی و معدنی نمادهای فلوله، فسرب و ذوب با افزایش تقاضا، صف خرید شدند و بقیه هم گروهی ها بعد از شروعی مثبت، اکثرا منفی به کار خود پایان دادند همچنین نماد ارفع با توجه به تعديل با اهميت سود متوقف گرديد. تعدیل منفی حدود 30 درصدی شرکت های معدنی بافق و باما عمدتا به دلیل کاهش حجم و ارزش فروش و تعدیل منفی39 درصدی نماد فملی از شرایط سخت و حتی بحرانی گروه های مذکور حکایت دارد.
تعدیل مثبت 14 درصدی شرکت شیشه همدان عمدتا به دلیل افزایش 5 درصدی نرخ محصولات را مشاهده نمودیم. خبر افزایش سرمایه نماد کماسه، افزایش تقاضا، رشد قیمتی و صف خرید آنرا در پی داشته است همچنین نماد سبحان جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام در پايان معاملات امروز متوقف مي گردد.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بکام، بکاب، فاذر، فاما، فاراک، بمپنا و تکمبا معاملاتی مثبت و صف خرید را تجربه نمودند، بقیه اکثرا متعادل دنبال شدند که در این بین نمادهای تکنو، تپمپی، تایرا و بنیرو از فشار فروش بیشتر و در نتیجه افت قیمتی بیشتری برخوردار بودند. شركت هاي ماشين سازي اراك جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره، متوقف شد.
در انتهای بازار گروه سیمانی با افزایش تقاضا و جهش قیمتی مواجه شدند و اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای سقائن و سرود بعد از تعديل پيش بيني درآمد و اعلام تعدیلات با افت به ترتیب حدود 37 و 3 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند اما گروه ساختمانی بعد از شروعی مثبت، متعادل و منفی دنبال شدند. سيمان مازندران با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد.
گروه قندی بعد از شروعی مثبت، منفی شدند تا بعد از مدتها رشد قیمتی(همچون رشد 380 درصد ی قشیرین ظرف 5 ماه) بدون دلیل و صرفا به دلیل ورود نقدینگی، منفی به کار خود پایان دهند در این بین نمادهای قصفها، قزوین و قپیرا همچنان رشد قیمتی را تجربه نمودند. بقیه گروه های کوچک( کانی های غیر فلزی، کاشی و سرامیک، غذایی، آی تی و دارویی) اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند.
در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وغدیر و وبملت با رشد 119.70 واحدی به ارتفاع 62,923 واحدی رسید که در این بین نمادهای سقاين و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه حوه دادوستدها و احتمال بازگشایی بقیه نمادهای بزرگ بخصوص نمادهای گروه خودرویی، در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی احتمالا فردا بازاری منفی را نظاره گر باشیم.
.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 5 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد شاخص کل ◄

مطالب مرتبط
بنر