اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 14 آبان 94

شنبه ، 16 آبان 1394 ، 10:36

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کارت اعتباری ایران کیش

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 655 میلیارد ریال به مبلغ 470 ریال اعلام نموده است.این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 13 درصد تعدیل مثبت همراه شده است.هم چنین طی دوره شش ماهه منتهی به 31/6/94 حدود 68 درصد این مبلغ محقق گردیده است.پیش بینی تقسیم سود هر سهم برای سال 94 به مبلغ 70 ریال می باشد.
از دلایل تعدیل مثبت شرکت می توان موارد زیر را برشمرد :
1)    افزایش فروش به میزان 16 درصد و رسیدن آن به مبلغ 1،931 میلیارد ریال ؛ اگرچه بهای تمام شده با رشد 17 درصدی به مبلغ 1،229 میلیارد ریال برآورد شده اما رشد فروش نهایتا منجر به افزایش 15 درصدی سود ناخالص شده است؛ حاشیه سود ناخالص از 37 درصد در بودجه قبل به 36 درصد در بودجه فعلی رسیده است.
2)    کاهش 39 درصدی هزینه های مالی و رسیدن آن به مبلغ 90 میلیارد ریال
نکات با اهمیت :
•    در نمودار زیر مبلغ فروش ، بهای تمام شده و سود ناخالص شرکت نسبت به بودجه قبل و هم چنین دوره شش ماه ابتدایی سال نشان داده شده است : (ارقام به میلیون ریال)

 



•    درآمد شرکت از محل قرارداد با بانک ها می باشد که با رشد 16 درصدی نسبت به بودجه قبل به مبلغ 1،931 میلیارد ریال برآورد شده است.این رشد ناشی از دريافت يارانه تراکنش هاي پرداخت الکترونيکي مرحله دوم سال جاري از شبکه الکترونيکي پرداخت کارت (شاپرک) و هم چنين افزايش حجم عمليات شرکت و افزايش تعداد تراکنش پايانه ها عنوان شده است. طی دوره شش ماهه ابتدایی سال 44 درصد این مبلغ پوشش داده شده است.هم چنین درآمد دوره شش ماه ابتدایی سال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.
•    بهای تمام شده نیز با افزایش 17 درصدی نسبت به بودجه قبل به مبلغ 1،229 میلیارد ریال محاسبه شده است.این افزایش مربوط به اصلاح در برآورد نرخ استهلاک پایانه های فروش ، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه های کارتخوان و هم چنین افزایش نرخ خرید ملزومات مصرفی پایانه های فروش مانند رول ، اداپتور و ... بوده است.
•    هزینه های مالی نیز با رشد 39 درصدی نسبت به بودجه قبل به مبلغ 90 میلیارد ریال دیده شده است که این کاهش عمدتا به جهت انتشار اوراق صکوک (مرابحه) و انجام افزایش سرمایه شرکت بوده که در مرحله اخذ مجوز نزد سازمان بورس می باشد. شرکت در نظر دارد سرمایه خود را به مبلغ 1،345 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.
نتیجه گیری :
شرکت به جهت افزایشی که در فعالیت های عملیاتی خود داشته و هم چنین دریافت یارانه تراکنش های پرداخت الکترونیکی مرحله دوم از شاپرک ؛ در کنار کاهش هزینه های مالی خود سود برآوردی برای سال 94 را به میزان 13 درصد افزایش داده است.سود محقق شده طی دوره شش ماهه نیز با پوشش 68 درصدی بودجه ؛ نسبت به دوره مشابه سال قبل 6 درصد افزایش را تجربه کرده است.پوشش سود عملیاتی نیز طی دوره شش ماهه به میزان 60 درصد بوده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذری ایرانیان
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 14 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر