تحلیل اختصاصی از بازار بورس 22 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 23 آذر 1394 ، 09:41

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار کم حجم بعد از تعطیلات :
بعد از چند روز تعطیلات، بازار همچنان کم فروغ و کم حجم شروع شد اما در ادامه دادوستدها اکثر نمادها و گروه ها افت قیمت را تجربه نمودند تا جایی که گروه پالایشگاهی بواسطه ریزش مجدد قیمت های جهانی اکثرا با صف فروش به کار خود پایان دادند در روز جمعه، نفت برنت بشکه‌ای 37.93 و نفت خام آمریکا 35.93 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. در گروه پتروشیمی نیز تحت تأثیر ریزش قیمت نفت، شاهد افزایش عرضه ها و معاملات منفی اکثر نمادهای گروه بودیم. نماد شسینا صف خرید و نمادهای  شپلی و شکلر از معدود نمادهای مثبت گروه پتروشیمی بودند.
در این بین معاملات مثبت و صف خرید برخی تک نمادها همچون تراک، وگردش، سدبیر، وگستر، آکنتور، فولای، ارفع، وساخت، لخزر، لابسا، کمرجان، کپشیر و شتهران در کل بازار چشم نوازی می نمود. بلوک 11 میلیون سهمی نماد وغدیر علاوه بر رشد سهم، شاخص کل را با رشد حدود 54 واحدی مواجه گردانید.

گروه های فلزی و معدنی نیز همسو با کلیت بازار کم حجم، متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند اما انتشار اخبار مثبتی پیرامون توافق تولیدکنندگان سنگ آهن با دولت مبنی بر فروش گندله با نرخ 21.5 درصد شمش فولاد خورستان، و رفع ابهامات این صنعت، افزایش تقاضا و معاملات مثبت برخی نمادها همچون ارفع، میدکو، زنگان، کگل و کچاد را در پی داشت همچنین نماد فولای همچنان با صف فروش دنبال شد. فولاد آلیاژی یزد طی سال جاری تا کنون بازدهی منفی را برای سهامداران به ارمغان آوره و در نیمه اول سال قادر به پوشش 161 ریال از پیش بینی سود 401 ریالی هر سهم شده است. مدیران این شرکت از برنامه افزایش سرمایه سنگین آن از محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبان سهامداران خبر داده اند. افزایش سرمایه مذکور صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر (شرکت مفتول کاران یزد)، جلوگیری از خروج نقدینگی و سرمایه گذاری در طرح سودآور و شرکت زیرمجموعه، افزایش سود آوری فعالیت ، تامین مالی شرکت زیر مجموعه جهت افزایش توان مالی شرکت های گروه و افزایش سهم بازار ،استفاده از ظرفیت و فرصت های جدید اقتصادی و توسعه بازار فروش محصولات و خدمات خواهد شد.

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، ليزينگ خودرو غدير بعد از توقف به دلیل تعديل پيش بيني درآمد هر سهم آماده بازگشایی شد اما به دلیل عدم انطباق درخواست های خریداران و فروشندگان، به روز کاری بعد موگول گردید. خلنت، خکمک، خدیزل، خپارس، ولصنم، حفارس و حپترو نمادهای مثبت گروه های مذکور و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

درگروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، شفاف سازی گروه توسعه ملی در صورت فروش بلوک پتروشمیران و رشد 14 تومانی سود و معاملات متعادل و مثبت اما کم حجم آنرا مشاهده نمودیم. نماد وگردش مجددا در سایه حمایت های سهامدار عمده صف خرید را تجربه نمود و بقیه گروه بانکی اکثرا متعال به کار خود پایان دادند. نمادهای اتکای، سدبیر، وگستر و وغدیر معاملاتی متعادل و مثبت و نمادهای وکار و وبیمه صف فروش را تجربه نمودند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای فاذر، بمپنا، بکام، لخزر، بالاس، لابسا و بترانس متعادل و مثبت و بقیه متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. از نکات قابل توجه این گروه معاملات پر حجم نماد فاذر و ادامه حمایت های سهامدار عمده نماد بالاس علیرغم حجم پایین دادوستدهای آن بود.

سرود و وساخت از معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی بودند و بقیه اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند همچنین نماد سشرق با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد. در پی ابلاغ بخشنامه اوراق 60 میلیون تومانی مسکن از بانک مرکزی به بانک مسکن حداکثر میزان استفاده از تسهیلات خرید و ساخت مسکن با استفاده از گواهی حق تقدم در تهران 60 میلیون تومان و معادل 120 ورقه 500 هزار تومانی، در مراکز استانها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر 50 میلیون تومان معادل 100 ورقه و در سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان معادل 80 ورقه تعیین شده است. استفاده از این تسهیلات جدید در نمادهای "تسه9408 " و نمادهای بعدی خواهد بود همچنین محدودیت زمانی دو ماهه برای فروش اوراق به 4 ماه افزایش یافته تا از نوسان گیری تا حد امکان جلوگیری شود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شبندر و شپنا با افت (97.92) واحدی به ارتفاع 62,311 واحدی رسید که در این بین نمادهای وغدیر و مبین بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. برای فردا نیز ادامه دادوستدهای فرسایشی منفی پیش بینی می شود.
نماد معاملاتي شركت هاي تامين ماسه ريختگري با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم با افت 25 درصدی و نماد قاسم با افت 9 درصدی به گردونه معاملات باز گشتند. گروه های غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی، آی تی و دارویی اکثرا کم حجم و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین به دلیل معاملات کم حجم و کم فروغ اکثر گروه ها و نمادهای بزرگ، گروه قندی مجددا صعودی شدند و اکثرا با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس 22 آذر 94
تحلیل تکنیکال نماد خپارس ◄

مطالب مرتبط
بنر