تحلیل اختصاصی از بازار بورس 23 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 24 آذر 1394 ، 08:49

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه خودرویی بر مدار صعود :
بازار همچنان در اکثر گروه ها کم حجم اما گروه های بانکی و خودرویی مثبت و گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا منفی دنبال شدند که دلیل اصلی آن ادامه ریزش قیمت های جهانی نفت و با یک فاز تاخیر، محصولات وابسته و جانبی نفت می باشد. از نکات مهم بازار امروز بازگشایی منفی نماد ولغدر با افت حدود 7 درصدی، تبدیل صف خرید نماد پرحاشیه شتهران به صف فروش بعد از متعادل شدن آن، صف خرید نماد های میدکو و حق تقدم فولاد و آکنتور و ابطال معاملات دیروز نماد کماسه و بازگشایی منفی با افت حدود 6 درصدی آن می توان اشاره نمود.

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، اکثرا شروعی متعادل داشتند که در این بین گروه خودرویی با افزایش تقاضا همراه شدند و در نهایت اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند همچنین نماد ولغدر با افت حدود 7 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نیز بعد از شروعی متعادل با افزایش تقاضا مواجه شدند که در این بین گروه بانکی از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای وانصار و وگردش تا یک قدمی صف خرید شدن پیش رفتند. نماد بساما نیز متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفت. مدیرعامل هلدینگ چند رشته ایی سرمایه گذاری امید(عبدالرحیم همایون پور) با حکم تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه تغییر و حمید ابدالی به جای وی عهده دار این مسئولیت شد. ابدالی دارای سوابق مدیریتی در شرکت های چون سرمایه گذاری شاهد، لیزینگ بانک تجارت ، صندوق رفاه کارکنان بانک سپه و رئیس هیات مدیره کانون شرکت های لیزینگ ایران می باشد همچنین در جلسه دیروز هیات وزیران، سید کامل تقوی نژاد به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی به دلیل ادامه افت جهانی نفت و احتمالا با یک فاز تاخیر در خصوص محصولات مرتبط، منفی دنبال شدند که در این بین گروه پالایشگاهی از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بود تا جایی که نماد شبریز صف فروش و نماد شبندر تا یک قدمی صف فروش شدن پیش رفت در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای پاکشو، شکلر و شسینا چشم نوازی می نمود.

در گروه های فلزی و معدنی صف خرید نمادهای میدکو، فولای و فولادح، معاملات مثبت نمادهای ذوب، افع، زنگان، هرمز و کگل و معاملات متعادل و منفی بقیه هم گروهی ها را مشاهده نمودیم. دویچه بانک قیمت 36 دلار برای هر تن را احتمالا قیمت کف برای تولیدکنندگان سنگ آهن استرالیا اعلام کرد. آدام بویتون رئیس بخش اقتصاد استرالیای دویچه بانک در این باره گفت: استرالیا در حال تولید کم هزینه سنگ آهن است و احتمالا قیمت کف سنگ آهن در بازار جهانی نیز به همان نسبت به مورد تائید قرار خواهد گرفت. وی عنوان کرد: نقطه 36 دلار جایی است که اگر قیمت به زیر آن برود کم کم تولید سنگ آهن استرالیا نیز دچار زیان خواهد شد.
آکنتور، فاذر، وتوشه، لابسا، بکاب، بمپنا، تکشا و بالاس نمادهای مثبت و صف خرید گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و بقیه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. ميزان 25/46 درصد سهام مديريتي غيركنترلي شرکت کارخانجات مخابراتي ايران (سهامي عام) در نماد لکما4 با قيمت پايه کل 222,372,524,143  ريال، بطور يکجا و شرايطي و به صورت نقد يا نقد و اقساط سه شنبه مورخ 24/09/1394 از طريق بازار سوم فرابورس ايران مورد عرضه قرار مي گيرد.

نماد ثفارس تحت تاثیر خبرهای تقسیم سود بالا در مجمع پیش رو، احتمال تعدیل مثبت، آغار پیش فروش واحدهای پروژه نیاکان شهر شیراز و مرحله دوم افزایش سرمایه در گروه ساختمانی صف خرید شد و نمادهای ثپردیس و ثشرق متعادل و مثبت و بقیه همسو با گروه سیمانی همچنان متعادل و منفی دنبال شدند این درحالیست که صف خرید و معاملات مثبت نمادهای سخاش، سرود، سبزوار و سپاها نمایان بود. نمادهای سيمان دشتستان پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي و سيمان شرق با توجه به تعديل پيش بيني درامد هر سهم آماده بازگشایی شدند اما به دلیل عدم انطباق درخواست های خرید و فروش به روز کاری بعد موکول گردید.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شبندر و وغدیر با افت (93.59) واحدی به ارتفاع 62,217 واحدی رسید که در این بین نمادهای وتجارت و وسینا بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

بعد از مدتها صف خرید و با بازدهی خیره کننده، صف خرید نماد شتهران عرضه و لحظاتی بعد صف فروش را نیز تجربه نمود. گروه قندی همچنان مثبت پی گیری شدند و گروه غذایی متعادل بودند که در این بین نمادهای غمارگ، غبهنوش و غشان از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نمادهاي معاملاتي شهرداري سقز (گولان1) و شهرداري شيراز (مراز11) پس از پرداخت سود علي الحساب سه ماهه اوراق و نماد معاملاتي اوراق اجاره شركت واسط مالي ارديبهشت يكم (با مسئوليت محدود) در نماد صايتل1 پس از پرداخت اجاره بهاي ماهانه اوراق مورد بازگشایی قرار گرفتند.

با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها احتمالا فردا معاملاتی متعادل تر از امروز را نظاره گر باشیم که در صورت حمایت های سهامداران عمده از گروه پالایشگاهی، بازار مثبت به کار خود پایان دهد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 23 آذر 94
تحلیل تکنیکال نماد وانصار ◄

مطالب مرتبط
بنر