۴ شرکت بورسی مجوز افزایش سرمایه از بورس گرفتند

سه شنبه ، 9 بهمن 1397 ، 13:46

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از عصر مالی، سه شرکت سیمان خزر، آهنگری تراکتور سازی ایران، قند لرستان و داروسازی جابر ابن حیان مجوز افزایش سرمایه ۱۱۷، ۸ ، ۶۷ و ۵۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس،سیمان خزر که طی معاملات دیروز با رشد ۴٫۹ درصدی به قیمت ۴۰۲۹ ریالی هر سهم رسیده و صف خرید شد،می تواند سرمایه فعلی را از ۲۳ به ۵۰ میلیارد تومان برساند.
۸۷ درصد تامین مالی “سخزر” معادل ۲۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۳۰ درصد معادل ۷ میلیارد تومان از محل سود انباشته جهت اصلاح ساختار مالی و خروج از نقدینگی اعمال می شود.

همچنین آهنگری تراکتور سازی ایران که در جریان معاملات با کاهش یک درصدی قیمت روبرو شده و برنامه افزایش سرمایه ۲۵ درصدی را در نظر داشت با دریافت مجوز از سازمان بورس سرمایه را در مرحله اول از ۲۱۹٫۱ به ۲۳۷٫۷ میلیارد تومان می رساند.”خاهن” این تامین مالی را از محل جذاب سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی انجام می دهد.
مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۲۳۷٫۷ به ۲۷۳٫۹ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان علیه آن اقدام کند.


در این میان، شرکت قند لرستان که با رشد ۱٫۳ درصدی به قیمت ۶۴۹۱ ریالی برای هرسهم رسیده ، ۱۶ میلیارد تومان به سرمایه فعلی می افزاید تا ۴۰ میلیارد تومانی شود.

تامین مالی “قلرست” از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی و استفاده از مزایای معافیت مالیاتی افزایش سرمایه می شود.

شرکت داروسازی جابر ابن حیان نیز شاهد کاهش ۳٫۳ درصدی قیمت بود با دریافت مجوز افزایش سرمایه می تواند سرمایه را از ۷۵٫۶ به ۱۱۳٫۴ میلیارد تومان برساند.

“دجابر” این تامین مالی را جهت پروژه بازسازی و نوسازی خطوط تولید ویال از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به انجام می رساند.

► بازدهی 82 درصدی آیفکس از ابتدای سال جاری
استقبال بخش خصوصی از سومین عرضه نفت در بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر