رشد ۷۲ درصدی معاملات بورس کالا

شنبه ، 5 بهمن 1398 ، 14:11

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ایرنا، آمار مربوطه گویای آن است که در هفته گذشته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۷۰ هزار و ۶۳۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال معامله شد. همچنین در این تالار ۲۴۴ هزار و ۵۴۸ تن فولاد، چهار هزار و ۸۲۰ تن مس، هفت هزار و ۸۰ تن آلومینیوم، ۱۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۹ کیلوگرم شمش طلا، ۱۰ تن شمش سرب و ۱۴ هزار تن خاک روی از سوی مشتریان خریداری شد..

علاوه براین در هفته معاملاتی یاد شده در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۸۴ هزار و ۱۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال به فروش رسید.


برپایه این گزارش، در این تالار ۸۶ هزار و ۶۴۱ تن قیر، ۶۴ هزار تن وکیوم باتوم( ماده اولیه تولید قیر و نفت کوره)، ۶۸ هزار و ۵۰۱ تن مواد پلیمری، ۲۱ هزار تن لوب کات( ماده اولیه تولید روغن موتور)، ۳۴ هزار و ۷۰۶ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۷۰ تن روغن پایه، ۲۰ تن انواع گازها و خوراک ها، دو هزار و ۷۰۰ تن عایق رطوبتی و چهار هزار و ۷۴۰ تن گوگرد معامله شد. همچنین بازار فرعی بورس کالای ایران هم طی هفته مذکور معامله ۳۶۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.

► هفته زعفرانی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا
سود سهام‌‌های «تعاون»، «دسبحان» و «پدرخش» در شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر