ثروتمندترین ملاک جهان کیست؟

شنبه ، 18 ارديبهشت 1389 ، 12:04

 

ملکه انگلیس با دارا بودن مالکیت یک ششم از خشکی‌های کره زمین به ارزش تقریبی 33 تریلیارد دلار، عنوان بزرگترین ملاک دنیا را به خود اختصاص داده و بعد از وی، ملک عبدالله پادشاه عربستان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی ردرس، سایت "بزرگترین ملاکان جهان" در گزارشی تصریح کرد: الیزابت دوم ملکه انگلیس، مالک قانونی نزدیک به 133،386،858 کیلومترمربع، یعنی یک ششم کل مساحت خشکی‌های کره زمین است.

 



بر اساس این گزارش، ملکه الیزابت تنها شخصی در کره زمین است که مالک کل یک کشور است و یا حتی تنها کسی است که کشوری را تحت مالکیت خود دارد که در قلمرو خانگی وی نیست.

این گزارش با اشاره به آنکه ارزش زمین‌های تحت مالکیت این ملکه پیر تقریباً 33 تریلیارد دلار است، می‌افزاید: اگرچه به آسانی نمی‌توان ارزش واقعی املاک ملکه الیزابت را محاسبه کرد اما با یک برآورد کلی می‌توان‌ وی را ثروتمندترین شخص دنیا دانست.

براساس این گزارش، بخش اعظم املاک الیزابت دوم در کانادا یعنی دومین کشور بزرگ دنیا و سپس در استرالیا یعنی هفتمین کشور بزرگ دنیا قرار گرفته و پس از آن نیز نیوزیلند و پادشاهی انگلستان حامل بیشترین املاک الیزابت هستند.

پس از ملکه الیزابت دوم نیز، ملک‌عبدالله پادشاه عربستان، پادشاه تایلند، ملک‌محمد چهارم پادشاه سابق مراکش و سلطان قابوس پادشاه عمان بزرگترین ملاکان دنیا هستند.

► نشست اضطراری برای حل بحران یونان
درگیری های پیش از انتخابات در انگلیس ◄

مطالب مرتبط
بنر