توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه رشته سخت افزار

يكشنبه ، 27 آذر 1390 ، 12:38

توانایی های جسمی، علمی، روانی و ... مورد نیاز

توانایی علمی
یک مهندس کامپیوتر باید سخت کوش و با پشتکار باشد چون رشته رایانه رشته پویایی است و همیشه باید اطلاعاتش به روز بوده و به دنبال فراگرفتن مطالب جدید باشد. مهندس رایانه باید پایه ریاضی قوی داشته و توانایی اش در زمینه فیزیک خوب باشد. همچنین لازم است فردی خلاق باشد تا بتواند مسایل را از راههای ابتکاری حل کند.


علاقمندیها
مهندس رایانه نرم افزار و سخت افزار باید به یادگیری و مطالعه علاقمند باشد تا پیشرفت در خور توجه داشته باشد. همچنین باید از جستجو و کاوش در مدارها و ریزساختارها استقبال کند و به کار با رایانه علاقه داشته باشد.


توانایی مالی
با توجه به توضیحات گفته شده داشتن یک دستگاه رایانه برای یک مهندس رایانه امری ضروری به نظر می رسد ولی این گونه نیست که بدون داشتن رایانه دانشجویان از ادامه تحصیل و پیشرفت باز بمانند.


نکته ی مهم
بعضی از افراد تصور می کنند که مهندسی سخت افزار در حد یک تعمیرکار رایانه است در حالی که کار یک مهندس سخت افزار، تعمیر یا نصب و راه اندازی رایانه نیست. هر چند که می تواند چنین کاری را انجام دهد. در واقع کار یک مهندس سخت افزار، طراحی های سخت افزاری است و به همین دلیل در دانشگاه دروسی مثل ریاضیات و یا مدارهای منطقی را مطالعه می کند همچنین برخلاف تصور کسانی که یک اپراتور را در حد یک مهندس نرم افزار می دانند، باید گفت که یک مهندس نرم افزار لازم است از دانش ریاضی خوبی برخوردار باشد تا بتواند برنامه های کامپیوتری را طراحی کند و آنها را توسعه دهد. برای مثال باید بتواند یک کار گرافیکی را از بنیان طراحی کند. کاری که از عهده یک اپراتور بر نمی آید. و به همین دلیل اعتقاد بر این است که کلاسهای آزاد آموزش رایانه هیچ وقت نمی توانند یک مهندس کامپیوتر پرورش دهند.

► اطلاعات دانشگاهی رشته سخت افزار
فرصت های شغلی رشته سخت افزار ◄

مطالب مرتبط
بنر