فرصت های شغلی رشته عکاسی

پنجشنبه ، 29 دی 1390 ، 12:35

فرصتهای شغلی
اکثر عکاسان به صورت شخصی کار میکنند. دیگران به صورت استخدامی یا قراردادی برای رسانه ها ، شرکتهای تبلیغاتی وصنایع مشغول به کارند. اکثر فرصتهای شغلی برای عکاسان در شهرهای عمده وبزرگ میباشد.


چشم انداز آینده
از آنجائیکه این شغل برای بسیاری از مردم دارای جاذبه بوده و به صورت آماتوری و تجربی نیز قابل انجام است رقابت کاری در این رشته بسیار زیاد بوده و بیشتر هم خواهد شد. تعداد علاقه مندان به عکاسی تجاری و خبری بیش از فرصتهای شغلی موجود میباشد. کسانی که خلاقیت بیشتری داشته و توانائی تجاری و قدرت پیشرفت با فناوری روز را دارند دریافتن کار و سفارش موفقترند. توانائیهای جنبی مانند کار با رایانه نیز در موفقیت عکاسان درآینده بسیار مؤ ثر خواهد بود.
با رشد جمعیت دنیا ،‌ فرصتهای کاری برای عکاسان چهره بیشتر خواهد شد و با افزایش تعداد مجلات و ژورنالهای الکترونیکی در اینترنت ، سفارش عکسهای دیجیتالی افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر این امکانات دیجیتالی به شرکتها اجازه میدهد تا عکسهای حرفه ای مورد نیاز خود را بدون نیاز به عکاسان تهیه کنند.


صنعت بازار کار:
نهادهایی که عهده دار  تبلیغات و ارتباط جمعی هستند یا در مراکز علمی و هنری و صنعتی،همچنین کار در کارگاه ها و آتلیه های خصوصی و تدریس نظری و عملی ،همگی صنعت بازار کار عکاسان می باشند.

► اطلاعات دانشگاهی رشته عکاسی
معرفی اولیه رشته عکاسی ◄

مطالب مرتبط
بنر