کاهش نرخ سود بانکی !

دوشنبه ، 8 مهر 1387 ، 08:56
 
 
ريیس کل جدید بانک مرکزی حضور بانک‌های خارجی در ایران را باعث رقابت سیستم بانکی کشور با این بانک‌ها عنوان کرد و گفت: با ورود بانک‌های خارجی و در پی ایجاد رقابت نرخ سود بانک‌های داخلی کشور نیز کاهش می‌یابد.
محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر با اشاره به حضور بانک‌های خارجی در کشور، گفت: ورود سرمایه های خارجی به کشور از طریق حضور بانک‌های خارجی باعث کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌های داخلی نیز خواهد شد.
ريیس کل جدید بانک مرکزی با اشاره به نرخ سود پايین بانک‌های خارجی در حد 3 تا 5درصد، گفت: ارائه تسهیلات توسط این بانک‌ها با نرخ‌هایی بالاتر از این حد نیز می‌تواند برای آنها سودآوری داشته باشد، بنابراین حضور آنها در داخل کشور برای آنها مطلوب است.
وی حضور بانک‌های خارجی را باعث رقابت سیستم بانکی کشور با این بانک‌ها دانست و افزود: با حضور این بانک‌ها ارتباط خارجی کشور و بانک‌ها با سیستم خارج از کشور نیز تقویت می‌شود.
بهمنی از استقبال بانک مرکزی برای حضور بانک‌های خارجی در کشور خبرداد و گفت: بانک مرکزی به منظور جذب سرمایه‌های خارجی اجازه تاسیس شعب بانک‌های خارجی را صادر می‌کند.
وی برقراری این نوع ارتباطات با سیستم‌های بانکی کشورهای دیگر را باعث ورود سرمایه‌های خارجی به کشور دانست و تصریح کرد: تمام سود حاصل از محل سودآوری بانک‌های خارجی که در ایران فعالیت نمایند، متعلق به آنها خواهد بود. 

► تورم 30 درصدی طرح تحول اقتصادی
ابلاغ وام 30 میلیون تومانی به بانک مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر