آیا فیس بوک کامپیوتر مقوایی می سازد؟

يكشنبه ، 21 آبان 1391 ، 10:44

فیس بوک این روزها با کمک گرفتن از نسل جوان در تلاش برای طراحی و ساخت یک کامپیوتر مقوایی است که بتواند به حل یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی ناشی از تکنولوژی های تازه کمک کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، پیشرفت های سریع السیر تکنولوژی در سال های اخیر و آمدن مدل های بالاتر و بهتر در کمترین زمان تقریبا موضوعی عادی شده و جالب است بدانید که این پیشرفت ها باعث شده تا سرورها دست کم هر چهار سال یکبار با انواع جدیدتر جایگزین شوند.

غول رسانه های اجتماعی از دانش جویان خواسته تا با ساخت سروری زیست تخریب پذیر به جنگ مشکلات زیست محیطی بروند و نسل تازه ای از سرورها را جایگزین این سخت افزاهای نامهربان با محیط زیست کنند.

بدنه سرورها معمولا از جنس فولاد است و فولاد هم قابلیت بازیافت دارد، اما هدف از این طرح ساختن قطعات و دستگاه هایی است که کاملا سازگار با محیط باشند و آسیب ها را به این محیط طبیعی تا آنجا که امکان دارد، کمتر کنند.

چنانچه این طرح فیس بوک به نتیجه برسد، در آینده ای نه چندان دور می توان شاهد تولید و ساخت سرورهایی بود که پس از دور انداخته شدن به طور کامل شکسته و تجزیه می شوند.

دانشجو یا دانشجوایی که بتوانند طرح مورد نظر فیس بوکی ها را ارائه دهند، سرمایه لازم برای ساخت آن را از این شبکه اجتماعی دریافت می کنند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

► گزارش/ قطعی مجدد شتاب همزمان با پرداخت یارانه ها!
نابینای ایرانی تبار در مجلس قانونگذاری آمریکا/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر