زشت ترین محصولات اپل/عکس

پنجشنبه ، 2 آذر 1391 ، 12:27

خطوط باریک و براق آلومینیومی، شیشه‌های شفاف و لبه‌های گرد، همه و همه مشخصات و ویژگی‌های ظاهری اغلب محصولات اپل هستند.

این ویژگی‌ها همان مشخصاتی هستند که محصولات اپل را در طول سال‌ها در میان کاربران به محبوبیت رسانده‌اند. از نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران سرتاسر دنیا، هیچ شرکتی در جهان به اندازه اپل روی طراحی تاکید نداشته و به خاطر تولید محصولات دیجیتال جنجالی در دنیا شناخته نمی‌شود.

در کنار محصولات متنوع و جنجالی اپل اما بعضی محصولات این شرکت هم هستند که می‌توانند در دسته استثناها قرار بگیرند. در واقع به همین دلیل هم هست که وب‌سایت readwrite.com به بررسی و معرفی زشت‌ترین محصولات اپل در طول سال‌ها پرداخته است. این وب‌سایت به‌تازگی فهرستی از زشت‌ترین محصولات طراحی شده توسط اپل منتشر کرده است که می‌توانند در مقابل محصولاتی مانند آی‌فون و آی‌پد قرار بگیرند. این محصولات عبارتند از:
1- MessagePad 2100

 

دستگاه با عمر باتری 30 ساعته، اما بدون امکان اتصال به کامپیوتر که از نظر بسیاری یک محصول غیرکاربردی و غیرضروری است. این محصول زمانی نه چندان دور وقتی که هنوز موبایل‌های هوشمند اختراع نشده بودند، کاربران برای انجام برخی امور روزمره‌شان از یک گجت دستی قابل حمل با نام «Organizer» استفاده می‌کردند. دو محصول PalmPilot و MessagePad 2100 مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های Organizer در آن زمان بودند که شاید تنها به جای یک دفترچه یادداشت همراه و در واقع یک کالای لوکس مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این دستگاه از هر نظر غیرکاربردی بود تا جایی که با ابداع دستگاه‌های پخش ویدئویی این دستگاه که در آن زمان عمر یازده ساله داشت، به کلی به دست فراموشی سپرده شد.

2- eMate 300

 

 

شرکت اپل این محصول را با هدف دانشجویانی که در این شرکت مشغول به کار بودند، طراحی و تولید کرد. این محصول در واقع یک کامپیوتر قابل حمل از جنس پلاستیک و البته ارزان قیمت بود که با سیستم عامل نیوتن کار می‌کرد. این دستگاه به دلیل قابل حمل بودن، قیمت پایین، بدنه پلاستیکی نرم و همچنین 28 ساعت عمر باتری محصول چندان بدی هم به نظر نمی‌رسید، اما این لپ تاپ در سال 1998 به فراموشی سپرده شد و دیگر مورد توجه کسی قرار نگرفت. فقط خود شرکت اپل بود که با الهام گرفتن از طرح اولیه این لپ ‌تاپ اولین iBook خود را روانه بازار کرد؛ گجتی که سومین محصول زشت اپل در جهان است.

3- iBook

 

 

رنگ‌های برجسته شده و بدنه نرم پلاستیکی همراه با یک دسته پلاستیکی که نوعی رابط کاربری هم به شمار می‌رفت،iBook را تا حدودی به یک محصول قابل تامل و حتی جالب تبدیل می‌کرد. با این حال اما مشخصات سخت افزاری و وزن سنگین آن در مقایسه با PowerBook، این گجت را در همان سال‌های اولیه از دور رقابت خارج کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان عرضه iBook را یک موفقیت تبلیغاتی برای اپل می‌دانند که بعدها با الهام از آن گجت‌های جدید و انقلابی اپل ساخته‌ شدند.


4- iMac G3

 

 

اولین نسل از کامپیوترهای iMac مانند  امروزیها گران قیمت و کاربردی‌ بود. این گجت هم مانند بقیه گجت‌های این فهرست در اوج دوران شکوفایی ابداعات اپل وارد بازار شد.با این حال اما به خاطر پیشرفت سریع صنعت کامپیوتر و تکنولوژی این دستگاه هم خیلی زود به تاریخ پیوست. شاید این محصول در زمان خود یک موفقیت به شمار می‌رفت، اما از نگاه کاربران امروزی چیزی جز یک جعبه‌ بزرگ و زشت پلاستیکی نیست.


5- iPod U2 Special Edition

در میان زشت‌ترین محصولات شرکت اپل در طول تمام سال‌ها، این محصول یک محصول نسبتا جدید به حساب می‌آید.iPod U2 Special Edition یکی از محصولات اپل با طراحی نسبتا بد است که در سال 2004 وارد بازار شد و هدف آن ارائه تعریفی بهتر برای صنعت موسیقی یا حتی جذب مشتری برای سرویس iTunes این شرکت بود. هرچند طراحی ظاهری و کلی این محصول چندان جالب توجه نیست، اما این آی‌پاد راه را برای ارائه محصولات آینده اپل در حوزه موسیقی بازکرد.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► چگونه طلا بخرید؛ خرید خوب
10 خطايي كه چهره شما را در محيط كار مخدوش مي‌كند ◄

مطالب مرتبط
بنر