حمله هکرها، اینبار به توئیتر و کاربرانش

شنبه ، 14 بهمن 1391 ، 09:51

250 کاربر توئیتر هدف تازه ترین حمله هکرها قرار گرفتند. هفته گذشته هکرها با دسترسی به سیستم داخلی توئیتر پیش از اینکه توئیتری ها بتوانند در برابرشان بایستند، توانستند اطلاعات را بدزدند.

به گزارش بانکی دات آی آر، باب لرد، مدیر امنیت شبکه توئیتر روز جمعه این خبر را در وبلاگ رسمی توئیتر منتشر کرد.

پس از این اتفاق توئیتر رمز عبور تمامی کاربران مورد هدف قرار گرفته را ریست کرد.

آقای لرد درباره نحوه نفوذ هکرها به سیستم داخلی این شبکه اجتماعی توضیحی نداد، اما اشاره ای به آسیب پذیری جاوا در مرورگر سافاری اپل و همچنین مرورگر فایرفاکس کرد.

در مطلبی که آقای لرد روی وبلاگ رسمی توئیتر قرار داده، همچنین اشاره شده است که این حمله سایبری تلاشی سازماندهی شده بوده است و می تواند با حملات سایبری اخیر به سایر رسانه ها از جمله وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در ارتباط باشد.

لرد در بخش دیگری از پست خود نوشت: این حمله کار آماتورها نبود و ما معتقدیم حادثه ای جدا از سایر حملات سایبری نبوده است. هکرها کاملا حرفه ای عمل کردند و معتقدیم سایر شرکت ها و سازمان ها نیز با روشی مشابه مورد حمله قرار گرفتند. به همین دلیل اعتقاد داریم مهم است که اطلاعات این حمله سایبری در اختیار عموم قرار گیرد و این درحالی است که ما همچنان به دنبال جمع آوری اطلاعات هستیم تا به دولت کمک کنیم هر چه زودتر به جزئیات ماجرا دسترسی یابد تا به این ترتیب اینترنت برای کاربرانش فضای امن تری داشته باشد.

اخیرا نیز نیویورک تایمز گزارش کرد که هکرهای چینی سیستم این رسانه را مورد حمله قرار داده اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► چگونه کارهای یک هفته را در یک روز انجام دهیم؟
مطالبات معوق بانکی از نمای نزدیک ◄

مطالب مرتبط
بنر