گوگل در پی ساخت یکی از وسایل عجیب و غریب فیلم استار ترک!

دوشنبه ، 7 مرداد 1392 ، 10:19

شرکت گوگل، مدت‌هاست که برای ساخت محصولاتش از فیلمی به نام استار ترک الهام می‌گیرد.این دفعه هم، این غول دنیای فناوری به فکر ساخت یکی دیگراز وسایل عجیب و غریب فیلم استار ترک افتاده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، هوگو بارا، مدیر بخش اندروید شرکت گوگل، اعلام کرده که این شرکت به فکر تولید یک وسیله برای ترجمه همزمان همه زبان‌های دنیا به یکدیگر افتاده‌است.بارا به خبرگزاری یوکی تایمز گفته که، مدت زمان طولانی‌ای است که ما به فکر تولید یک مترجم جهانی در کنار سیستم عامل اندروید یا به صورت مستقل هستیم که کاربران آن بتوانند بدون نگرانی در مورد مسائل مربوط به زبان و ارتباط برقرار کردن به سفر در سراسر جهان بپردازند.

چیزی که بارا در نظر دارد این است که کاربران این مترجم بتوانند در کشور برزیل به زبان انگلیسی صحبت کرده و سپس این سیستم ترجمه سریعا جملات بیان شده را به زبان پرتغالی بیان کند.البته ترجمه این دو زبان خیلی کار سختی نیست؛ اما برای مثال ترجمه دو زبان ماندارین و ایاک که مربوط به قسمت جنوبی آلاسکا است، به یکدیگر کار بسیار دشواری است.


مشابه این سیستم ترجمه هم‌اکنون روی گوشی‌های اندروید در بخش Google Now وجود دارد ولی این سیستم دارای محدودیت‌هایی است که اجازه نمی‌دهد شما بتوانید کلمات سختی به کار ببرید.همچنین تعداد زبان‌های موجود در آن بسیار محدود است.


در کنار گوگل، گروهی در حال کار روی اپلیکیشنی به نام لکسی‌فون هستند که از همین قابلیت ترجمه همزمان بهره می‌برد.گروه لکسی‌فون اعلام کردند که به زودی نسخه iOS اپلیکیشن خود را در App Store عرضه خواهند کرد.البته مشخص است که گوگل به دنبال چیزی فراتر از یک اپلیکیشن ساده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► داستانک/ مال بدون اختیار
کامنتهای آمریکایی ها روی عکسهای یک آمریکایی از ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر