بانک ملی هنوز پولی به زائران پس نداده است

شنبه ، 23 شهریور 1392 ، 07:35


بنا بر اظهارات سعید اوحدی - رییس سازمان حج و زیارت -، در جلسه ای با حضور مدیرعامل بانک ملی (بانک عامل ودیعه گذاری حج) مذاکراتی انجام شد تا این بانک، یک میلیون و 100هزار تومان طبق محاسبات کارشناسان این سازمان، به زائران پس دهد. طبق همین مذاکرات قرار بود، دست کم تا پیش از برگزاری جلسه ی کارگزاران حج با مقام معظم رهبری در 20 شهریورماه یا نهایتا، پیش از آغاز اعزام زائران به عربستان، یعنی امروز (جمعه، 22 شهریورماه) این پول ها به حساب زائران حج امسال که ترکش گرانی ها به آن ها خورده است، واریز شود.

به گزارش ایسنا، دیدار با مقام معظم رهبری انجام شد و امروز نیز نخستین گروه زائران به حج اعزام می شوند؛ ولی هنوز یک میلیون و 100هزار تومان به حساب زائران واریز نشده است.

اوحدی قبلا گفته بود، بانک ملی فرصتی خواسته است تا حساب و کتاب کند و این پول را برگرداند. طبق گفته ی رییس سازمان حج و زیارت، مسوولان بانک ملی با مبلغ تعیین شده ظاهرا مشکلی ندارند، اما به نظر می رسد بانک ملی برای حساب و کتاب هایش و پس دادن پول زائران که گفته می شود، از محل سود سال هایی است که داده نشده، فرصت بیشتری می خواهد.
رییس سازمان حج و زیارت در تازه ترین گفت وگویش با خبرنگار ایسنا، اطمینان داد که بانک ملی در هفته ی پیش رو، یک میلیون و 100هزار تومان را به زائران حج امسال می دهد.

اوحدی با بیان این که در جلسه ی دیگری با مسوولان بانک ملی، پرداخت یک میلیون و 100هزار تومان به زائرانی که امسال به حج تمتع مشرف می شوند، تأیید و مصوب شده است، اظهار کرد: این پول باید به زائران داده شود، حق آن ها است و دستور مقام معظم رهبری و دیوان محاسبات اداری را دارد. سازمان حج و زیارت هم بر همین اساس، نامه ای را به بانک ملی داده است تا حق زائران ادا شود.

او همچنین گفت: ما با مسوولان بانک ملی به توافق رسیدیم و آن ها با ما همراه هستند و مشکلی ندارند. به هر حال، مسوولان این بانک هم می خواهند بررسی های خود را انجام دهند.
سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت، 900هزار تومان از محل صرفه جویی ها به زائران حج واجب امسال بازگرداند. این اقدام سازمان حج پس از تشکیل کارگروهی برای بازنگری در قیمت سفر حج واجب امسال با توجه به افزایش چند برابری هزینه ها انجام شد. حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر - نماینده ی ولی فقیه در امور حج و زیارت - در این باره گفته بود: از محل وجوه دریافتی سفر حج امسال پس از بازنگری ها، دومیلیون تومان در مجموع به زائران پس داده می شود.

مسوولان حج و زیارت کشور قول داده بودند برای پس دادن این مبلغ، تا پیش از اعزام زائران تلاش کنند. اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج امسال از امشب (جمعه، 22 شهریورماه) آغاز می شود.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 13 تجربه ناب براي موفق شدن در سازمانهاي دولتي !
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 21شهریور 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر