زنی که احساسات اطرافیانش را می خواند

شنبه ، 23 شهریور 1392 ، 10:11

در اتفاقی عجیب، یک زن پس از عمل جراحی روی مغز خود دچار پدیده ای به نام "Hyper Empathy" شده است که نتیجه اش توانایی در خواندن و فهمیدن احساسات درونی اطرافیانش است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این مشکل زمانی بوجود آمد که متخصصان در تلاش برای درمان بیماری صرع این زن بخشی از مغز به انام آمیگدال را برداشتند.

رفتارها و احساسات عاطفي انسان با حجم منطقه ويژه اي از مغز موسوم به آميگدال كه در قسمت تحتاني مغز واقع است، تناسب دارد. به گفته پژوهشگران افرادي كه منطقه آميگدال مغز آنها بزرگتر است رفتارهاي عاطفي بيشتري از خود بروز مي دهند.

Empathy یا همدردی توانایی تشخیص احساسات دیگران است.

این اتفاق از آنجایی عحیب است که آمیگدال مسوول تشخیص احساسات است و قاعدتا برداشتنش باید خواندن احساسات دیگران را دشوار تر کند و نه آسانتر، حال آنکه این قضیه برای این خانم برعکس است.

این عمل جراحی برای کسانی که صرع دارند و درمان های دارویی برایشان جواب نمی دهد، یک نوع عمل مرسوم است.

این احساس همدردی دز این زن تا آنجا پیش رفته که از دایره احساسات خارج و به اثرات فیزیکی رسیده است، به این ترتیب که احساس چرخش در قلب یا حس ناخوشایند در مری حاصل غم و غصه این زن برای دیگران است.

این احساسات زمانی به این خانم دست می دهد که شخصی را در تلویزیون می بیند یا ملاقات رو در رویی دارد و یا حتی شخصیتی را در یک کتاب مطالعه می کند.

او همچنین در مورد توانایی فزاینده اش در رمزگشایی از حالات روحی دیگران می گوید.

به هر حال حالت تازه این خانم دردسرهایی را برای خودش و اطرافیانش به همراه خواهد داشت که شاید از دردسر صرع هم بیشتر باشد!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کشف قدیمی‌ترین نامه دنیا / عکس
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 23شهریور 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر