بزرگان تکنولوژی در لیست پولدارترین مردم آمریکا

سه شنبه ، 26 شهریور 1392 ، 13:28


مجله فوربس لیست پولدارترین افراد آمریکایی را اعلام کرد و در این لیست باز هم نام بیل گیتس در رتبه اول این جدول قرار گرفت و سرمایه او را 72 میلیارد دلار تخمین زد. حدود بیست سال است که این مرد بزرگ دنیای تکنولوژی در رتبه اول پولدارترین آمریکایی های مجله فوربس قرار دارد! سرمایه بیل گیتس از سال گذشته تا به امروز حدود 6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بیل گیتس


رتبه دوم این لیست وارن بافت قرار دارد که مدیر عامل شرکت برکشایر هتاوی است. این شرکت بخشی از شرکت های بزرگی چون کوکا کولا و آی بی ام را در اختیار دارد. سرمایه بافت 58.5 میلیارد دلار است که به نسبت سال گذشته حدود 12.5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وارن بافت


پس از بافت، لری الیسون قرار دارد که مدیر اجرایی شرکت اوراکل است و سرمایه او برابر 41 میلیارد دلار اعلام شده است. مدت هاست که الیسون در رتبه سوم قرار دارد. از این لیست می توان دریافت که کار در عرصه تکنولوژی بسیار درآمدزا است. حدود پنجاه نفر از افردا حاضر در این لیست از کسانی هستند که در عرصه تکنولوژی فعالیت می کنند.

لری الیسون


در رتبه 12، جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون با 27.2 میلیارد دلار سرمایه قرار دارد که دقیقا بعد از این فرد دو موسس گوگل هستند که لری پیج و سرگی برین هستند که به ترتیب رتبه 13 و 14 را کسب کرده اند. پس از این سه نفر در رتبه 18 به کارل ایکان می رسیم که سرمایه او برابر 20.3 میلیارد دلار است .مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک هم با 19 میلیون دلار در رتبه 20 قرار دارد. او با 29 سال سن، جوانترین فردی محسوب می شود که نامش در این لیست ذکر شده است.

 

لری پیج و سرگی برین


در رتبه 21، استیو بالمر قرار دارد که مدیر عامل فعلی شرکت مایکروسافت است و در سال آینده از این سمت کناره گیری خواهد کرد. مایکل دل، مدیر اجرایی شرکت دل هم توانسته با 15.9 میلیارد دلار در رتبه 25 قرار گرفته است.

کارل ایکان

استیو بالمر

 

 

مایکل دل

مارک زاکربرگ

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► تاجر فرش دنیا، مهرماه در ایران
آقای میلیاردر و زندگی زیر خط فقر ◄

مطالب مرتبط
بنر