تعهد عجیب دانشجویان در یک دانشگاه

سه شنبه ، 26 شهریور 1392 ، 14:55


دانشجویان یکی از دانشگاه‌های چین موظف شدند با امضای تعهدنامه‌ای در صورت اقدام به خودکشی، خودشان مسئولیت این کار را برعهده بگیرند.

مسئولان دانشگاه فن‌آوری «دون‌گیوآن» در استان «گوانگ‌دونگ» از دانشجویان تازه‌وارد درخواست کردند تا با امضای تعهدنامه‌ای، مسئولیت‌ اقدام به خودکشی یا هر نوع آسیب‌ دیگری را که به خود وارد می‌کنند، خودشان برعهده بگیرند.

بر اساس این تعهدنامه،‌ تمام دانشجویان این دانشگاه خودشان نسبت به پیامدهای اقدام به خودکشی یا آسیب دیدن در مدت حضورشان در دانشگاه مسئول خواهند بود.

رسانه‌های داخلی چین اعلام کردند: امضای این تعهدنامه زمانی مطرح شد که یک دانشجوی پسر با حمله به یکی از همکلاسیان دختر در محوطه دانشگاه او را با ضربات چاقو مجروح کرد.

مسئولان این دانشگاه اظهار داشتند: امضای این تعهدنامه دانشجویان را متعهد می‌سازد از قوانین اطاعت کنند و بیشتر مراقبت خودشان باشند.

به گزارش شینهوا، دانشجویان تازه‌وارد در این دانشگاه نیز در این رابطه اظهار داشتند: امروزه موارد زیادی از خودکشی و آسیب‌زدن به خود در محیط دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد که دلایل مختلفی از جمله استرس، نداشتن شغل مناسب،‌ سابقه خانوادگی و مشکلات دیگر عامل بروز این قبیل حوادث هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► پایان غیبت فرزاد حسنی در تلویزیون
سهم بیمه‌ها از قیمت دارو افزایش می‌یابد ◄

مطالب مرتبط
بنر