تخفیف ویژه بانک توسعه صادرات ایران برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی

چهارشنبه ، 27 شهریور 1392 ، 12:13

با عملیاتی شدن این طرح، صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از تخفیف ویژه بانک توسعه صادرات ایران برای نرخ سود صدور ضمانت‌نامه خدمات فنی و مهندسی از منابع تودیع‌شده بانک مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

بانک توسعه صادرات ایران بابت سود صدور ضمانت‌نامه خدمات فنی و مهندسی از منابع تودیع‌شده بانک مرکزی، سودی برای خود از صادرکنندگان دریافت می‌کند.

به گزارش روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران، پيش از اين بانك مركزي بابت صدور ضمانت‌نامه خدمات فني و مهندسي 50 ميليون يورو نزد اين بانك سپرده‌گذاري كرده بود.

اين گزارش مي‌افزايد از آنجايي كه بانك مركزي بابت اين مبلغ سپرده نرخ لايبور به علاوه يك درصد از بانك توسعه صادرات ايران دريافت مي‌كند لذا به همين منظور بانك توسعه صادرات ايران از مشترياني كه بابت صدور ضمانت‌نامه‌هاي خود از اين مبلغ استفاده مي‌كنند همان نرخ مورد انتظار بانك مركزي را اخذ مي‌كنند.

در اين خصوص در آخرين جلسه هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران اين موضوع تصويب شده و در صورتجلسه آن آمده است: درخصوص تعيين نرخ سود قابل اخذ از صادركنندگان خدمات فني و مهندسي بابت استفاده از منابع توديع شده بانك مركزي ج.ا.ا جهت سپرده گذاري نزد بانك كارگزار در راستاي صدور ضمانتنامه ارزي مطرح و با  دريافت سود معادل لايبور به علاوه يك در صد موافقت به عمل آمد.

خاطر نشان مي‌شود بر اساس اين طرح كه مديريت امور بين‌الملل اين بانك در حال تهيه و تدوين دستورالعمل نحوه استفاده از منابع توديع شده بانك مركزي و شناسايي مشتريان واجد شرايط است به محض نهايي شدن جهت تصويب هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران ارسال و در آينده نزديك در بانك اجرايي مي‌شود تا صادركنندگان خدمات فني و مهندسي بتوانند از اين شرايط ويژه استفاده كنند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► دکل بندی، شغلی که آسمان زیر پایش و مرگ ارمغانش است!
بدهی یک ریالی، دردسری برای دانشجو ◄

مطالب مرتبط
بنر