اقتصاد خانواده/ 10 ویژگی رئیس خانواده

سه شنبه ، 16 مهر 1392 ، 09:40

حرف آخر در تصمیمات خانه شما با چه کسی است؟ مسئولیت امور اقتصادی را چه کسی برعهده گرفته است؟

به گزارش بانکی دات آی آر، از آنجایی که اقتصاد یکی از کلیدی ترین اصول خانه است پاسخ شما به سوال بالا رئیس خانه را مشخص می کند!

معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می شود این است که مرد خانه مسئول است اما این همیشگی نیست و کسی باید این مسئولیت را برعهده بگیرد که شرایط لازم برای آن را داشته باشد. برخی از شاخص ترین این ویژگی ها عبارت اند از:

1. وظایف خود را کاملاً می‌داند. افزون بر این رئیس و مرئوس خوبی است. از کارهای خود اطلاع کافی دارد. فقط دستور نمی‌هد به عبارت ساده رئیسی است که ریاست نمی کند.

2.مدیر خانه  موفق اعتماد به نفس دارد، اما نه بیش از حد.‎

3. مدیر خانه موفق همواره برای کمک به سایر اعضای خانواده داوطلب می شود و برای شادی دیگران تلاش می کند و به حل مشکلات آنان می اندیشد.‎

4.: مدیرموفق مثبت اندیش ( البته با تردیدهای معقول ) است و همیشه کار کردن برای بهبود شرایط را دوست دارد. وی از حل مسائل مشعوف می شود.‎

5.مسئولیت پذیری در برابر کار ها ، فعاليتها و شكستها

6.داشتن آرزوهایی هدفمند و قابل دستیابی و به عبارتی نزدیک به حقایق

7.رعایت اصول و موازینی ( ارزش ) چون نظم ، ترتيب و احترام به زمان بندیها واولویت بندی کارها و نیازها

8.گوش فرا دادن به صحبت ها و نظرات دیگران و احترام به آنها

9.منطقى بودن. یكى دیگر از ویژگى‌هاى مدیر موفق این است كه رئیس و مسئول با استدلال و منطق به میدان كار وارد شود نه با زور و قلدرى.

10.مسئولیت باید کلاً و کاملاً قبول و یا رد شود. پس اگر احساس کند مدیریت کار ها از دستش خارج شده اعتراف می کند و کمک می گیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► زبان بدن راهکاری برای موفقیت شغلی
عوارض اعتیاد به اینترنت را جدی بگیرید ◄

مطالب مرتبط
بنر