وعده پرداخت وام هاي ميليوني،شگرد كلاهبردارحرفه ای

شنبه ، 2 آذر 1387 ، 15:13

 

با پيگيريهاي ماموران پليس آگاهي اعضاي باند جعل و كلاهبرداري كه به بهانه پرداخت وام هاي چند ميليون توماني از مردم مبالغ هنگفتي كلاهبرداري مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
 «سرهنگ احمد ميري» فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر ضمن اعلام اين خبر گفت: در پي اعلام بانك مركزي مبني بر ممنوعيت خريد و فروش وام ، اوايل آبان ماه سال جاري ماموران پليس آگاهي شهرستان اسلامشهر با اجراي طرح شناسايي و كنترل مراكز خريد و فروش وام ، دريافتند كه يكي از فعالترين مراكز ارائه وام به متقاضيان به متصدي گري فردي به نام «حسين – ف» تحت عنوان مركز مشاوره و فروش تسهيلات بانكي بصورت گسترده اقدام به خريد و فروش وام كرده و با اين شيوه از افراد كم درآمد و ساده لوح كلاهبرداري مي كند .

ميري ادامه داد : با اقدامات وسيع و گسترده پليس و تعقيب و مراقبت هاي نامحسوس اطلاعاتي ، متهم در خيابان باغ فيض شناسايي و در اقدامي ضربتي دستگير و در بازرسي از محل فعاليت وي پنج كيس رايانه حاوي تصاوير اسناد و مدارك و مهر جعلي كشف و ضبط شد .

رئيس پليس اسلامشهر تصريح كرد : كلاهبردار دستگير شده در بازجوئي هاي ماموران پليس آگاهي ابتدا منكر هرگونه جعل و كلاهبرداري شد ولي با ارائه مدارك و ادله، لب به اعتراف گشود و گفت: با تشكيل باندي با همدستي برادرم به نام « محسن- ف» و فردي به نام «محسن- ي» با جلب اعتماد مردم و به بهانه پرداخت وام به آنان ، با دريافت مبالغ قابل توجهي از آنان ، وعده پرداخت وام هاي 5 ميليون توماني به آنان داده و با استفاده از منشي شركت اسناد و مدارك تعدادي از بانكها را جعل كرده و به عنوان حواله هاي وام مردم را فريب مي داديم و در نهايت از پرداخت هرگونه وام خودداري مي كرديم و تاكنون بيش از 40 ميليون تومان كلاهبرداري كرده ايم .

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر اذعان داشت : پس از اعترافات اين متهم ، همگي همدستان وي در اسلامشهر و بازار تهران شناسايي و دستگير شدند .

سرهنگ ميري در پايان گفت : با پيگيري هاي كارآگاهان پليس 35 نفر از مالباختگان كه طعمه اعضاي اين باند شده بودند شناسايي شدند و متهمان دستگير شده نيز پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي و از آنجا نيز عضو اصلي باند« حسين- ف» با قرار يك ميليارد ريال و ديگر همدستانش با قرار صادره مناسب روانه زندان شدند .

هموطنان عزیز توجه داشته باشند که برطبق قوانین موجود فروش هرگونه وام بانکی ممنوع است ودر این راستا لازم است دقت کافی به عمل آورده شود تاامکان هر گونه تخلف از افراد سود جو گرفته شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس

► سیاستهای بانکی باتغییر افراد 180 درجه تغییر می کند
بدون اعلام عمومي؛ بيش از 25 درصد سهام بانک ملت در قالب سهام عدالت واگذار شد ◄

مطالب مرتبط
بنر