دستبرد به حساب هاي بانکي دانشجويان و کارمندان با نرم افزار جاسوسي

چهارشنبه ، 17 مهر 1392 ، 13:34

جواني که با نصب نرم افزار جاسوسي روي سيستم رايانه اي يک دانشگاه به حساب هاي بانکي دانشجويان و کارمندان دستبرد مي زد، پس از حدود ۴ ماه فعاليت اطلاعاتي، دستگير شد.
آفتاب: رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي روز گذشته با بيان اين مطلب گفت: چند ماه قبل خانم دانشجويي به پليس فتا مراجعه کرد و ضمن تسليم شکوائيه اي گفت: فرد يا افراد ناشناسي از طريق اينترنت به حساب بانکي ام دستبرد زده و مبلغ يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان سرقت کرده اند.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني افزود: با توجه به حساسيت موضوع گروهي از کارآگاهان ورزيده پليس فتا، مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند و عمليات اطلاعاتي خود را در فضاي مجازي آغاز کردند.

وي اضافه کرد: در حالي که بررسي هاي پليس در اين باره ادامه داشت تعداد ديگري از دانشجويان و کارمندان نيز شکايت هاي مشابهي را اعلام کردند که تحقيقات بيشتر نشان داد: همه طعمه ها در يک دانشگاه مشغول به تحصيل هستند و يا از کارمندان همان دانشگاه هستند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: با به دست آمدن اين اطلاعات مشخص شد که عامل دستبرد به حساب هاي بانکي با استفاده از سيستم رايانه اي دانشگاه مذکور توانسته است اطلاعات و رمزهاي دوم طعمه هاي خود را به دست آورد.

بنابراين عمليات پليس به طور نامحسوس در اين دانشگاه آغاز شد تا اين که کارآگاهان با استفاده از تجربيات گذشته و انجام يک سري فعاليت هاي پليسي موفق شدند به يک نرم افزار جاسوسي موسوم به «کيلاگر» دسترسي پيدا کنند که روي يک سيستم رايانه اي در کافي نت دانشگاه نصب شده بود.

سرهنگ عرفاني خاطرنشان کرد: بررسي هاي بيشتر پليس بيانگر آن بود که فردي با نصب اين نرم افزار به اطلاعات حساب هاي بانکي دانشجويان و کارمنداني که از رايانه کافي نت استفاده مي کردند دسترسي يافته و بدين ترتيب به حساب هاي آنان دستبرد زده است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي خاطرنشان کرد: در ادامه تحقيقات مشخص شد که متهم مذکور براي فريب پليس و به خاطر آن که شناسايي نشود پول ها را به حساب هاي مختلف منتقل و سپس اقدام به خريد اينترنتي مي کرد و آن ها را به فروش مي رساند.

وي گفت: با به دست آمدن اين اطلاعات، کارآگاهان در يک عمليات غافلگيرانه، جوان ۲۴ ساله اي به نام «ع» را دستگير و براي انجام بازجويي به پليس فتا هدايت کردند.

اين جوان که با مشاهده اسناد و مدارک انکارناپذير چاره اي جز بيان حقيقت نمي ديد به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: وقتي نرم افزار کيلاگر را روي سيستم نصب کردم ابتدا قصدم دستبرد به حساب هاي بانکي نبود اما بعدها وسوسه شدم و با دستبرد به حساب هاي بانکي دانشجويان اقدام به خريد کارت شارژ کردم.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني يادآور شد: پس از انجام بازجويي ها مشخص شد اين متهم تاکنون حدود ۵۰ ميليون تومان از حساب هاي بانکي برداشت کرده است و تاکنون ۱۷ تن از مالباختگان از اين فرد شکايت کرده اند.

به گزارش خراسان،اين مقام ارشد انتظامي در پايان گفت: متهم مذکور که پس از حدود ۴ ماه فعاليت پليس دستگير شده است با تشکيل پرونده مقدماتي، تحويل مراجع قضايي شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بحران بودجه آمریکا نفت را بالا کشید
نخستین خودرو تمام برقی کیا/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر